שר ההגנה היווני: "טיל איראני שיעשה דרכו לכיוון הים התיכון, עלול להיות הסוף של מדינות באזור"

שר הביטחון בוגי יעלון, נפגש היום עם שר ההגנה של יוון לטקס חתימה על הסכם הגנה משפטי בין המדינות, השני מסוגו אחרי ארה"ב • יעלון: "איראן תומכת בטרור ומערערת את היציבות במזה"ת. טרור הוא טרור הוא טרור. היום הוא מכוון למישהו אחר, ומחר הוא מגיע אליך".

שר הביטחון משה (בוגי) יעלון, אירח היום בלשכתו בתל אביב את שר ההגנה של יוון, פאנוס קאמנוס, שהגיע לביקור בישראל. במהלך השיחה דנו השניים בהמשך שיתוף הפעולה הביטחוני בין יוון לישראל ובמצב במזרח התיכון.

במהלך המפגש חתמו השניים על הסכם בדבר מעמד הכוחות הצבאיים (sofa), שמשמעותו יצירת תשתית משפטית ברמה של אמנה בינלאומית הדדית. מטרת ההסכם היא הגנה משפטית לקצינים ולחיילים המתאמנים על אדמת יוון או ישראל. למעט ארצות הברית, זהו ההסכם הראשון שישראל חותמת עם מדינה.

במהלך המפגש אמר שר הביטחון יעלון בין היתר: "אנו מעריכים מאוד את ביקורך כאן בתקופה קשה ביוון, מה שמחדד את חשיבות היחסים בין המדינות. אנו מאחלים לעם היווני וליוון עצמה הצלחה במאמץ להתגבר על האתגר הכלכלי. אנו מתפללים לכך מאחר ואנו מאמינים שיוון היא מדינה חשובה מאוד, עם היסטוריה ותרומה להיסטוריה של האנושות.

"אנו נהנים מאוד משיתוף פעולה ביטחוני, שבא לידי ביטוי באימונים של חיילים וקצינים שלנו על אדמת יוון. המדינות חולקות אינטרסים משותפים, מאחר והן מתמודדות עם ההשפעה של ההסכם בין המעצמות לאיראן שנחתם בשבוע שעבר. אנו תופסים את איראן כמחולל והממריץ המרכזי לחוסר היציבות באזור ומעבר לו, באמצעות תמיכה בגורמי טרור במזרח התיכון, במיוחד הטרור השיעי, אך לא רק שיעי. וכמובן, השאיפה האיראנית להגמוניה באזור מביאה את המשטר מטהרן לחתור תחת משטרים ולערער את יציבותם, מה שמהווה אתגר עבור כולנו.

"הג'יהאד העולמי גם מתפתח באזור שלנו ומשפיע על המצב הביטחוני באירופה גם כן. טרור הוא טרור הוא טרור. היום הוא מכוון למישהו אחר, ומחר הוא מגיע אליך".

שר ההגנה היווני קאמנוס אמר בין היתר: "העם היווני קרוב מאוד לעם בישראל. בכל הקשור ליחסים צבאיים, היחסים ההדדיים טובים מאוד ונמשיך לבנות אותם, את האימונים המשותפים. הטרור, הג'יהאד – זה לא נמצא רק במזרח התיכון אלא גם בבלקן ובאירופה. זו מלחמה. גם היינו מאוד קרובים לישראל בכל הקשור לתוכנית הטילים של איראן. אנו נמצאים בטווח הטילים הזה. אם טיל איראני אחד יעשה את דרכו לכיוון הים התיכון, זה עלול להיות הסוף של מדינות באזור הזה".

מחר יארח שר הביטחון יעלון את מזכיר ההגנה האמריקני אשטון קרטר, אשר נוחת הלילה לביקור בישראל.

יעלוןם עם שר ההגנה היווני (2)צילום: אריאל חרמוני - משרד הביטחון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו