בית אל: מאות שוטרים וחיילים פשטו על בתי דריינוף לקראת הריסתם • תיעוד

במבצע צבאי נרחב, פשט כח מג"ב וצה"ל על בתי דריינוף שבבית אל ופינה את הבתים מיושביהם לקראת מימוש צו ההריסה שניתן ע"י בג"ץ • בבית היהודי טוענים להפרת סיכומים. "מישהו שכח שהפעם יש למחנה הלאומי כוח ציבורי ופוליטי" אמר השר בנט

.

מאות שוטרי מג"ב וחיילי צה"ל השתלטו היום (ג') לפנות בוקר, על בתי דריינוף שבבית אל במטרה להיערך לפינוי והריסת שלדי המבנים על פי פסק הבג"ץ.

בתוך דקות זרמו לזירה מאות מתושבי המקום ובמקום התפתח עימות נרחב, עשרות מתנחלים עוכבו בידי כוחות הביטחון עד להשלמת הפעולה.

מצה"ל נמסר כי מטרת הכוח הינה למנוע התבצרות במתחם המבנים, להקטין את החיכוך והאלימות באזור ולאפשר את השלמתו של המהלך המתוכנן וכי כוחות הביטחון יפעלו לשמירה על החוק והסדר במתחם, וערוכים למימוש הנחיות הדרג המדיני.

ההחלטה שהתקבלה ככה"נ בידי ראש הממשלה ושר הביטחון, עוררה את כעסם של חברי סיעת 'הבית היהודי' שאך אמש הבטיחו לתושבי בית אל כי הבניינים לא יפונו. השר נפתלי בנט שוחח לפנות בוקר עם ראש הממשלה ודרש הבהרה כי אין כוונה להרוס את הבתים. השר בנט אמר כי "עשר שנים להתנתקות, מישהו שכח שהפעם יש למחנה הלאומי כוח ציבורי ופוליטי. שר הביטחון נגרר למחוזות קיצוניים ומתסיסים, במקום להרגיע את השטח. הגיע הזמן שממשלה לאומית תוביל את האידאולוגיה שלשמה היא נבחרה, ולא את דרך השמאל". בכירי הבית היהודי טוענים כי זו הפרה חמורה של ההבנות וההבטחות שניתנו להם כי לא יבוצע פינוי הלילה.

גם השר אורי אריאל התבטא בחריפות ואמר כי "להכנס ברגל גסה תוך כדי אלימות היא טעות קשה ביותר ובלתי נסלחת". אריאל אמר כי הסיעה תתכנס היום ותתקבל החלטה לגבי המשך העשייה. "זה לא דבר שעוברים עליו לסדר היום" אמר אריאל. ח"כ מוטי יוגב הזהיר כי "אם בתי דריינוף בבית אל יהרסו, בתי משפט יהיו בישראל אך לא בטוח שתהיה ממשלה", השר אריאל לעומתו, הסתייג מאיום על פרישה מהקואליציה ודרש לקדם את אישור הבניה ולא את הריסתה.

השר אלקין גינה הבוקר את הפינוי הלילי של המתיישבים בבית אל, וקרא לשר הביטחון להשקיע מאמצים לא בפינוי מתיישבים אלא בהשלמת תהליך האישורים לבנייני דרייאנוף וקידום שכונת מגורים חדשה בהתאם להסכם האולפנה. "אין אבסורד יותר גדול מאשר להרוס בניינים שדקה אחרי זה יהיה אפשר לבנותם מחדש. בימים שאנחנו מציינים בכאב רב את אסון הגירוש מגוש קטיף וצפון שומרון הגיעה עת לבנות ולא עת להרוס!" דברי אלקין.

צילומים: נתי שוחט – פלאש 90

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו