מלחמת חורמה: שני פעילים נוספים של הימין קיצוני הוכנסו למעצר מנהלי

מאיר אטינגר ואביתר סלונים, אשר נעצרו בשבוע שעבר, יוחזקו במאסר ללא משפט וללא ראיות במהלך חצי השנה הקרובה • בשירות הביטחון הכללי משוכנעים כי הם הניחו את ידם על ראשי 'הטרור היהודי', האחראים למקרים רבים של פעולות 'תג מחיר'

מספר ימים לאחר המעצר המנהלי הראשון שהופעל נגד יהודי – פעיל הימין הקיצוני מרדכי מאייר, בן 18 ממעלה אדומים, חתם שר הביטחון, משה יעלון, על צווי מעצר מנהלי נוספים נגד שניים מחבריו – מאיר אטינגר ואביתר סלונים, אשר נעצרו בשבוע שעבר.

במהלך חצי השנה הקרובה, יוחזקו השלושה במאסר ללא משפט וללא ראיות. למרות המחסור בראיות, המונע את העמדתם למשפט פלילי, בשירות הביטחון הכללי משוכנעים כי הם הניחו את ידם על ראשי 'הטרור היהודי', האחראים למקרים רבים של פעולות 'תג מחיר'.

לפני שבוע, יומיים בלבד לאחר פיגוע ההצתה בכפר דומא, התכנס הקבינט המדיני-ביטחוני לדיון מיוחד, בו הוחלט כי רשויות החוק יראו במעשים אלו פעולות טרור לכל דבר ויכניסו את החשודים בהם למעצרים מנהליים, במקרה הצורך. השרים הורו לגורמי הביטחון לנקוט בכל הצעדים הנדרשים כדי להביא את האחראים לדין ולמנוע פעולות דומות.

קרא עוד:
[postim]

בנוסף, הוחלט כי תקודם בכנסת בדחיפות הצעת חוק המאבק בטרור, שיחול גם על מחוללי טרור מסוג זה ויוקם צוות שרים בראשות שר הביטחון ובהשתתפות השר לביטחון פנים ושרת המשפטים שיבחן ויציע לקבינט ולממשלה אמצעים נוספים למאבק באירועים חמורים מסוג זה.

.חצי שנה בכלא ללא משפט. אטינגר (צילומים: פלאש 90)

במקרים קיצוניים, חשודים ב’טרור יהודי’ ייחקרו בעינויים

בכירי השב”כ אמרו בדיון כי בידם רשימות מלאות ומיפוי כמעט מושלם של תשתיות פעילי ‘תג מחיר’ בהתנחלויות ביו”ש, וכי שינוי האמצעים החוקיים העומדים לרשותם עשוי בהחלט לתרום רבות למיגור התופעה.

בין השאר, המליצו הגורמים הבכירים בשב”כ ובפרקליטות לשנות את מעמדם החוקי של ארגוני ה’תג מחיר’ מ’התאחדות בלתי מותרת’ ל’ארגוני טרור’, כפי שמוגדרים ארגוני הטרור הפלסטיניים. בנוסף, ייעשה שימוש במעצרים מנהליים – מעצרים לתקופה ממושכת, ללא העמדה לדין ובלא ראיות של ממש – כשבידי רשויות החוק מידע על כוונתן של פעילים מסוימים להשתתף בפעולות נגד ערבים.

במקרים קיצוניים, חשודים ב’טרור יהודי’ ייחקרו בעינויים, או בעגה המשפטית ‘לחץ פיזי מתון’. כיום מופעל האמצעי רק כלפי פעילי טרור פלסטינים, במקרים נדירים בלבד.

CL9SIEYUcAAwZqo

CL9SIEZVEAA1bv_

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו