ראשי הערים העניות החליטו: מתאחדים למאבק לצדק חלוקתי

עשרות ראשי ערים ורשויות מכלל המגזרים המייצגים 56% מתושבי המדינה ייסדו את הפורום לצדק חלוקתי, שיפעל במסגרת השלטון המקומי • ראש העיר מודיעין עלית, יעקב גוטרמן: "הגיע הזמן לשנות את השיטה שמקפחת ומפלה את העניים ומחזקת את העשירים"

עשרות ראשי ערים ורשויות מכל רחבי הארץ ומכל המגזרים, המייצגים למעלה מ- 56% מתושבי ישראל, החליטו על יציאה למאבק לשינוי שיטת התקצוב של הרשויות המקומיות לתקצוב דיפרנציאלי. היום הם ייסדו את הפורום לצדק חלוקתי, שיפעל במסגרת השלטון המקומי ויקדם שוויון הזדמנויות לכל תושבי ישראל.

היוזמה להקמת הפורום התקבלה בישיבה שכינס השבוע בלשכתו ראש העיר ירושלים, ניר ברקת, ובה השתתפו ראש מועצת ירוחם מיכאל ביטון, ראש העיר צפת אילן שוחט, ראש העיר אופקים איציק דנינו, ראש מועצת סאג'ור וראש פורום המועצות הדרוזיות והצ'רקסיות בישראל ג'אבר חמוד וראש העיר מודיעין-עלית יעקב גוטרמן. עד כה הצטרפו אל הפורום עשרות ראשי ערים ורשויות מכל רחבי הארץ.

הפורום יקדם צמצום פערים ושוויון במדינת ישראל לתושבי הרשויות, ללא הבדל גיאוגרפי, סוציואקונומי או אחר. זאת באמצעות תקצוב דיפרנציאלי של משאבי המדינה בחינוך, רווחה ושירותים חברתיים – כבר בתקציב 2016, שיובא להצבעה במליאת הכנסת בחודשים הקרובים.

הפורום יפעל במסגרת השלטון המקומי, לקידום האינטרסים והצרכים של תושבי הרשויות. הפעילות תעשה למול מרכז השלטון המקומי, ממשלת ישראל, הכנסת והציבור הרחב. כמו כן, יערוך הפורום פגישות לקידום התקצוב הדיפרנציאלי עם ראש הממשלה, שר האוצר, שר הפנים, שר הרווחה, שר החינוך, יו"ר מרכז השלטון המקומי וגורמים נוספים.

מאבק של כל הרשויות למען כלל החברה

היוזמה לצדק חלוקתי זוכה לתמיכה רחבה בכנסת ובציבור. לפני כשבועיים הונחה על שולחן הכנסת הצעת חוק לתקצוב דיפרנציאלי, עליה חתמו 63 חברי כנסת מכל סיעות הבית. היא הוגשה ביוזמת השדולה לצדק חלוקתי בכנסת, בראשות ח"כ מיקי מכלוף זוהר, חה"כ פרופ' יוסי יונה וחה"כ אורלי לוי אבקסיס. כמו כן, מסקר שערך מכון גיאוקרטוגרפיה עולה שמעל 70% מתושבי הערים העשירות מגלים סולידריות חברתית והכרה בפערים החברתיים העצומים, ורוב מוחץ תומך בצדק חלוקתי בין הרשויות החזקות והעניות.

ראש העיר ירושלים וממובילי המאבק, ניר ברקת, אמר בדיון: ״הגיע הזמן לתקן את העוול החברתי ולשים סוף למדיניות שמפלה יותר ממחצית מאוכלוסיית המדינה. שינוי שיטת התקצוב תביא שוויון הזדמנויות לכל הילדים בישראל באשר הם וללא קשר למקום מגוריהם. אין סיבה שבילד תל אביבי תשקיע המדינה 15 אלף ש"ח בשנה ובחברו בלוד רק 6000 ש"ח. עלינו לחשב מסלול מחדש ולהפסיק לפעול באופן אוטומטי כבכל שנה לפני אישור התקציב. אני קורא לכל חברי השלטון המקומי להצטרף למאבק החשוב והצודק הזה, זה לא מאבק רק של הרשויות העניות, אלא של כל הרשויות למען כלל החברה"

ראש העיר צפת, אילן שוחט: "מדובר במהלך שכל כולו צדק חברתי. בידיהם של שר האוצר וראש הממשלה הזדמנות נדירה לעשות צדק חברתי אמיתי ולתקן עוולות ופערים שנוצרו מקום המדינה. זה הזמן לראיה חברתית וחישוב מסלול מחדש. הצלחת המהלך תלויה בהנהגת השלטון המקומי כי כוחנו באחדותנו".

ראש העיר מודיעין עלית יעקב גוטרמן: "הגיע הזמן לשנות את השיטה שמקפחת ומפלה את העניים ומחזקת את העשירים, העם דורש צדק חלוקתי ושוויוני".

ראש העיר אופקים איציק דנינו: "הנגב נמצא בחלון הזדמנויות ענק ויישובי הדרום יודעים היום להוות אלטרנטיבה עם דיור בר השגה ונגישות תחבורתית למרכז הארץ. אך ללא חיזוק הישובים בתחומי החינוך והרווחה, ושינוי התפיסה של המדינה כלפי הישובים האלה, לא נצליח לעשות את המהפכה האמיתית הנדרשת היום למדינת ישראל. זה מתחיל בראש ובראשונה בתיקון העיוות שמתמשך מאז קום המדינה בחלוקת התקציבים הממשלתיים לישובים החלשים ובשינוי התפיסה. ראש הממשלה ושר האוצר רגישים לאוכלוסיות מוחלשות, ויש כאן הזדמנות לעשות את השינוי המשמעותי והדרמטי באמצעות תקצוב דיפרנציאלי".

צילום: ג'קי לוי

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

אני תושבת אופקים. מוחה בכל תוקף על כותרת הכתבה "ראשי הרשויות העניות.." ..למה המיתוג הזה..תפסיקו ים הסטיגמות..
מדובר בזכות בסיסית לחלוקת תקציב. מדובר בתיקון עוול חלקי, המתבטא בתקציב והעבודה בחינוך רבה טרם טיפלנו בהסללה, בעדוד מורים לפריפריה ועוד..ועוד…
מקווה שתתקנו זאת

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו