הרכבת הקלה: 'צומת מעריב' נחסם למספר שנים; הסדרי תנועה חדשים במרכז ת"א

עבודות ההקמה של הרכבת הקלה בגוש דן נכנסות להילוך גבוה • מהיום יופעלו קווי אוטובוסים חדשים לאזורי התעסוקה במרכז תל אביב • החל מיום ראשון: חניוני 'חנה וסע' נוספים בראשון לציון ובהרצליה

הקלה בדרך: 'צומת מעריב' במרכז תל אביב, נחסם אמש לתנועת כלי רכב למשך שש השנים הקרובות, לקראת הריסתו של 'גשר מעריב' המפורסם ועבודות הקמת הרכבת הקלה בגוש דן, אשר החלו בתחילת השבוע.

במשרד התחבורה עושים מאמצים כבירים על מנת להקל את הפגיעה במרכז העצבים העסקי של המדינה – למנוע את הפקקים הצפויים ולאפשר דרכים נוספות לכניסה אל המטרופולין הגדול.

החל מיום ראשון הקרוב, יחלו לפעול שני חניוני 'חנה וסע' חינמיים נוספים בראשון לציון ובהרצליה. החניון בראשון לציון, שיפתח סמוך לאצטדיון הכדורגל והסופרלנד, כולל כ- 1000 מקומות חניה ואילו החניון בהרצליה, הנמצא בצמוד לאצטדיון הכדורגל, כולל 500 מקומות חניה. מהחניונים יופעלו קווי אוטובוס מהירים אל אזורי התעסוקה המרכזיים בתל אביב: אבן גבירול, רוטשילד, אלנבי והמלך ג'ורג'. קו האוטובוס יפעל בכל 12 דקות בשעות השיא ובכל 20 דקות בשאר שעות היום.

קרא עוד:
[postim]

בעוד כשלושה שבועות (6 בספטמבר), יחלו לפעול שני חניונים נוספים, בכפר סבא ובנתניה. החניון בכפר סבא, הממוקם בסמוך לאצטדיון הכדורגל, כולל 600 מקומות חניה. החניון בנתניה, הממוקם ליד אצטדיון הכדורגל, כולל 1000 מקומות. משני החניונים יופעלו קווים דומים לאלו שיופעלו מחניוני ראשון לציון והרצליה.

בתוך כארבעה חודשים, צפויים להיפתח שלושה חניוני 'חנה וסע' נוספים: חניון אחד בבית דגן, שיכלול כ-1000 מקומות חניה ושני חניונים נוספים, באזור ובקריית שאול, שיכללו מאות מקומות חניה נוספים כל אחד. מהחניונים יופעלו שאטלים לאזורי התעסוקה המרכזיים באלנבי ויגאל אלון.

.תחילת העבודות בגשר מעריב, אמש (צילומים: מרים אלסטר - פלאש 90)

יצוין, כי בסוף השבוע שעבר, אישרה המועצה הארצית לתכנון ובנייה, את בקשת משרד התחבורה, להכפלת חניון חנה וסע במצפה מודיעין, מ-550 מקומות חניה כיום, ל-1000 מקומות, זאת לקראת הרחבת עבודות הרכבת הקלה בגוש דן, ותחילת החפירה של תחנת הרכבת התת-קרקעית באלנבי.

כיום, פועלים במסגרת פרויקט הרכבת הקלה בגוש דן, ארבעה חניוני 'חנה וסע', הכוללים כ-4,000 מקומות חניה. מדובר בחניונים: תל ברוך, קרית אריה (פתח תקוה), גני יהושע ומצפה מודיעין. עם פתיחת החניונים החדשים, יגדל מספר החניות ביותר מ-6,000 מקומות, ויגיע בסך הכל ליותר מ-10,000 מקומות חניה.

במקביל, החל מהיום, יחלו לפעול שני קווי אוטובוסים מעגליים חדשים (קו 20 וקו 21),שיקשרו את תחנות הרכבת סבידור- מרכז, השלום וההגנה אל מוקדי התעסוקה ומרכזי המסחר השונים בתל אביב (משני צידי איילון). שני הקווים יפעלו בכל 10 דקות, בשעות השיא ו- 15 דקות, בשעות השפל.

היום אף יחל לפעול קו חדש נוסף (קו 8), שנועד לשפר את השירות לעובדים, באזור התעסוקה ברמת החייל, בשעות הבוקר ואחר הצהריים. הקו יוצא מתחנת הרכבת האוניברסיטה, נוסע בדרך הקצרה ביותר למסוף עתידים, דרך שדרות רוקח, רחוב שטרית ורחוב ראול וולברנג.

שדרוג נוסף יתרחש בקו 189 (חולון-עתידים דרך אבן גבירול). בו יופעלו אוטובוסים מיוחדים (מטרוניות), נגישים ונוחים, בעלי מערכת כרטוס חדישה, המאפשרת עלייה לאוטובוס מכל הדלתות, ללא מעבר דרך הנהג. האוטובוס יפעל בכל 8 דקות, בשעות השיא ו- 12 דקות, בשאר היום.

.

במטרה לשפר את השירות לעובדים באזור ה'סיטי' של תל אביב, החל מיום ראשון הקרוב יפעל קו סיבובי חדש נוסף (קו 15), מתחנת הרכבת ההגנה, כיכר הבימה וחזרה. האוטובוס יעבור דרך התחנה המרכזית, אלנבי ושדרות רוטשילד. האוטובוס יפעל בכל 10 דקות, בשעות השיא ו- 15 דקות, בשאר השעות.

מיום ראשון, יפעל מחניון מצפה מודיעין קו נוסף, 131, לרחוב יגאל אלון בתל אביב. הקו יצא מהחניון בכל 12 דקות, בשעות השיא ו- 20 דקות, בשעות השפל. הקו יתווסף לקו 130 שהחל לפעול לפני כשבועיים מהחניון. עלות הנסיעה בכל קו 10.3 שקלים בלבד.

עם התקדמות עבודות ההקמה של הרכבת הקלה במטרופולין תל אביב וחפירת התחנות התת קרקעיות לאורך התוואי, קרא שר התחבורה, ישראל כץ, לנהגים המבקשים להגיע למרכז תל אביב, להחנות את רכבם באחד מהחניונים שמשרד התחבורה מעמיד לרשות הציבור, ולעלות על השאטלים שיסיעו אותם למרכזי העסקים של לתל אביב.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו