החום משפיע: מטיילים שהתייבשו חולצו בגולן; חרדי התמוטט ברחוב בבני ברק

אם וחמשת ילדיה שטיילו אחר הצהריים בנחל אל-על שברמת הגולן, חולצו לאחר שחשו בתשישות, בשל החום הכבד • בבני ברק התמוטט גבר כבן 50 ואיבד את הכרתו, כתוצאה מהתייבשות. הוא פונה לבית החולים במצב רשה כשהוא מורדם ומונשם

השרב נותן את אותותיו: אישה שטיילה עם חמשת ילדיה בנחל אל-על שברמת הגולן, הזעיקה את כוחות החילוץ של משטרת ישראל לאחר שחשו בתשישות בשל החום.

כוחות גדולים של מחלצים הגיעו אל המקום וחילצו בשלום את האם וחמשת ילדיה – הקטן שבהם כבן שנה בלבד. בשל תשישותם נישאו הילדים על כתפי אנשי היחידה, עד יציאתם מערוץ הנחל ועלייתם לרכבי החילוץ. בני המשפחה כולם קיבלו טיפול רפואי ראשוני במקום ומצבם טוב.

כזכור, בגל החום שפקד את הארץ לפני כשבועיים, נפטרה התינוקת אחינועם מילר מאלעד ע"ה, שיצאה לטיול עם הוריה בעמק החולה, תחת שמש יוקדת בחום של כ-40 מעלות. הפעוטה בת השנה נפגעה ממכת חום ומהתייבשות ופונתה במצב אנוש לבית החולים. היא השיבה את נשמתה לבוראה כעבור ארבעה ימים.

קרא עוד:
[postim]

עוד ממעללי החום: קשיש חרדי כבן 70 התמוטט ואיבד את ההכרה, ברחוב עזרא פינת נחמיה בבני ברק. מתנדבי איחוד הצלה מסניף 'בני ברק' העניקו לו טיפול רפואי ראשוני במקום וכונני מד"א פינו אותו לבית החולים כשהוא מורדם ומונשם.

יהונתן צדוק, מתנדב איחוד הצלה סיפר: "כשהגעתי לזירה נתקלתי בגבר שהתמוטט וסבל ככל הנראה ממכת חום או מהתייבשות, עקב מזג האוויר השרבי, יחד עם מתנדבים נוספים הענקנו לו טיפול רפואי ראשוני ולאחר מכן הוא פונה בניידת טיפול נמרץ לבית החולים תל השומר במצב קשה וכשהוא מורדם ומונשם".

"גבר כבן 72 נמצא ברחוב כשהוא מפרכס וחום גופו גבוה מאוד", סיפר הפרמדיק גיא ארזי שהגיע למקום. "הענקנו לו טיפול רפואי ראשוני בשטח שכלל הרדמה, הנשמה, נוזלים ושקיות קירור ופינינו אותו תוך כדי טיפול רפואי לחדר ההלם בבית החולים".

(אילוסטרציה: יונתן זינדל – פלאש 90)

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו