חילול שבת בגשר מעריב; 3 פצועים בפיגוע דאע"ש באירופה • כל חדשות היום

תקציר אירועי וחדשות סוף השבוע בארץ ובעולם: עבודות הפינוי של הריסות גשר מעריב נמשכו בעיצומה של השבת, תוך הפרת הסיכומים עם שר הכלכלה והגרי"מ לאו • שבעה הרוגים בבריטניה בהתרסקות מטוס קרב במהלך מפגן אווירי • איראן טוענת כי יירטה מל"ט בתחומה, ומציגה טיל בליסטי חדש • חיילים אמריקניים סיכלו פיגוע של דאע"ש ברכבת הצרפתית

שש שנים ועוד יום: שבת קודש חוללה בתל אביב.

עבודות הפינוי של הריסות גשר מעריב שפוצץ בבוקר יום שישי, נמשכו שלא כמובטח, גם בבוקר יום השבת, תוך יצירת רעש ותנועה רבה של כלים כבדים.

ביום חמישי הועלו החששות הראשונים מפני חילול שבת פומבי ע"י החברה הממשלתית נת"ע, האמונה על ביצוע העבודות להקמת הרכבת הקלה בגוש דן. יו"ר ש"ס אריה דרעי, שוחח עם שר התחבורה ישראל כץ ועם ראשי החברה שטענו כי פינוי הריסות הגשר הינו בגדר של "פיקוח נפש".

הרב הראשי לתל אביב-יפו, הרב ישראל מאיר לאו שליט"א, הוציא את פסקו וקבע כי "אין שום פיקוח נפש בפינוי הריסות של הגשר, כי ממילא האזור סגור להולכי רגל ולנוסעים והעניין הוא כספי – אין הצדקה להעסיק בשבת את כל כלי הרכב, הטרקטורים והמשאיות לפינוי העפר". הרב לאו העיר כי "מפעל שצריך לעבוד שש שנים, שום דבר לא יקרה לו אם יום השבת יישמר. קדושת השבת היא מעבר לרווח הכספי הקטן של פינוי הריסות בשבת שאין לו שום הצדקה".

מרגע שהוברר כי לא קיימת כל הצדקה לעבודה תוך חילול שבת, נדרשה חברת דניה סיבוס המבצעת את העבודות עבור נת"ע, לאישור מיוחד משר הכלכלה המתיר לה לעבוד ביום המנוחה, אולם דרעי מיאן לחתום על אישור שכזה. לאחר דיון והתארגנות מחודשת הבטיחו ראשי החברה לשר דרעי כי הפינוי יסתיים עוד לפני כניסת השבת כדי למנוע חילול שבת. בפועל, נמשכו העבודות גם בבוקר יום השבת ובשעות הצהריים, למגינת ליבם של שומרי השבת בעיר ובארץ.

עבודות הפינוי ביום ו'. (צילום: נת"ע)

בריטניה: מטוס קרב התרסק במהלך מפגן אווירי וקטל 7 אנשים

תרגיל אווירי שבוצע ע"י טייס הוקר במהלך מפגן תעופה בדרום בריטניה, הסתיים בהתרסקות המטוס ובהריגתם של שבעה מהאזרחים שצפו בפעלולים.


הטייס שהמריא משדה התעופה שורהאם הסמוכה לברייטון שבמערב מחוז סאסקס, ניסה להשלים תרגיל לולאה אך נכשל וקרס אל כביש A27 המוביל לשדה התעופה. בהתפוצצות האדירה נהרגו שבעה אזרחים ששהו במכוניותיהם ומותם נקבע במקום. חמישה עשר נוספים נפצעו, אחד באורח אנוש, והטייס עצמו חולץ לאחר ההתרסקות ופונה לבית החולים.

התרסקות מטוס ה"הוקר האנטר" הבריטי

צרפת: חיילים אמריקניים סיכלו פיגוע של דאע"ש

שלושה פצועים בלבד בסיכול פיגוע ירי ברכבת מאמסטרדם לפריז, לאחר שנוסעי הרכבת השתלטו על מרוקני בן 26 שנשא עימו רובה קלצ'ניקוב במטרה לפגע במספר רב של אזרחים.

מחקירה ראשונית מתבררים פרטי המקרה כאשר בס"ד נמנע פיגוע קשה בהרבה משידעה צרפת עד כה. המחבל ממוצא מרוקני, שככל הנראה משתייך לדאע"ש וביקש לפעול בשמם, התגלה מבעוד מועד ע"י אזרח צרפתי מנוסעי ברכבת אשר הבחין כי המחבל שולף את רובה הקלצ'ניקוב ומתכוון לירות בנוסעים. הצרפתי ניסה להשתלט על התוקף שהחל לירות צרורות באוויר. שניים מנוסעי הרכבת, אזרחים אמריקניים אשר שירתו בצבא ארה"ב, קלטו במהירות את מורכבות המצב וסייעו לשתק את המחבל ולכופתו. במהלך ההשתלטות נפצע אחד האמריקנים מסכין שהיתה בידי המחבל, שני נוסעים נוספים נפצעו מכדור תועה.

שר הפנים הצרפתי ברנאר קזנוב, אמר במסיבת עיתונאים בתחתנת הרכבת באראס, שם נעצר המחבל, כי "ארסנל הנשק של המחבל, שכלל רובה, אקדח וסכין, ועוד עשרה מחסניות מלאות, יכל להיות קטלני בהרבה אלמלא תושייתם ואומץ ליבם של האזרחים". שר הפנים הורה להחמיר את נהלי האבטחה ברכבות וקרא להגביר את העירנות האזרחית לכל תנועה חשודה.

האיראנים מציגים טיל בליסטי חדש: פתאח 313

במהלך טקס לציון 'יום התעשיות הביטחוניות' באיראן, חשף נשיא איראן חסאן רוחאני את ההישג האחרון של המומחים האיראניים בייצור טיל בליסטי שיגיע לטווח של 500 ק"מ – הפתא"ח 313. בקרוב, הבטיח רוחאני, יוחל בייצור המוני של הטיל שיבטיח את שלום המדינה, "רק מדינות עם כוח הרתעה יכולות להבטיח שלום לעמיהם" אמר.

בתוך כך, פרסמה היום ססוכנות הידיעות הרשמית של איראן, אירנ"א, כי כוחות הביטחון יירטו מל"ט ריגול מתקדם שחדר את גבולה המערבי של הרפובליקה האיסלאמית. לא נמסרו פרטים נוספים על זהות מפעילי כלי הטיס.

רוחאני סוקר את הטיל החדש.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו