ניר ברקת: "החרדים לא סוחרים עם השבת; סגירת החנויות לא קשורה לפתיחת 'יס פלאנט'"

"מי שחושב שאפשר לבוא למגזר החרדי ולומר לו 'בוא, אנחנו נחלל שבת מצד אחד כדי לקבל משהו בתמורה', זה לא עובד ככה" אומר ראש עיריית ירושלים בתגובה לטענות כביכול הוא סגר 'דיל' עם החרדים – פתיחת מתחם 'יס פלאנט' תמורת סגירת החנויות • בעניין התמודדותו האפשרית על ראשות הממשלה: "תמיד אמרתי שאני אכהן בין שתיים לשלוש קדנציות כראש העיר ירושלים; עדיין לא קיבלתי החלטה שלא להתמודד שוב לראשות העיר"

סערת השבת בירושלים אינה שוככת. לאחר פתיחותו של מתחם הבילוי החדש 'יס פלאנט' בשבתות והחלטת העירייה לאכוף את חוק שעות עבודה ומנוחה על החנויות במרכז העיר, מתייחס ראש העירייה ניר ברקת לנושא בהרחבה ואומר כי לא מדובר בעסקה עם החרדים – יס פלאנט תמורת החנויות.

"החרדים לא סוחרים עם השבת. מי שחושב שאפשר לבוא למגזר החרדי ולומר לו 'בוא, אנחנו נחלל שבת מצד אחד כדי לקבל משהו בתמורה', זה לא עובד ככה", אומר ברקת בראיון ל-ynet. "הציבור החרדי מוחה בכל פעם שהוא מרגיש שקדושת השבת נפגעת. זכותם הלגיטימית על פי חוק למחות. אני רק מקווה שיעשו את זה ללא אלימות, ואם כן – אז המשטרה מתמודדת איתם".

לדבריו, הסיבה לאכיפת החוק בעניין החנויות היא משפטית לחלוטין. "נפל דבר בתל אביב – בג"ץ בא לעירייה והבהיר לה שהיא לא יכולה שלא לאכוף. ירושלים שונה מתל אביב וגם מבני ברק. מה שקרה בתל אביב מחייב אותנו להתמודדות עם הסוגיה הזאת. יש ציבור חילוני בעיר שמבחינתו מה שהיה זה מה שיהיה. אני מבין את הכאב של שני הצדדים, אבל זו לא פשרה הלכתית אלא פשרה חברתית".

קרא עוד:
[postim]

"אני לא נגדם", מסביר ברקת. "אבל יש חוק. אני לא עושה להם טובה. הם אנשים טובים ואני אוהב אותם, אבל יש חוק שהוא מעליי. אני לא יכול לבוא ולהגיד ליועץ המשפטי 'תקשיב, אלה חברים שלי. אל תפעיל את החוק'. זה לא עובד ככה".

ראש העיר ירושלים התייחס גם לפרסומים בשבוע שעבר, לפיהם הוא פקד אלפי אנשים לליכוד, כדי לעבור לפוליטיקה הארצית ולהתמודד אולי בעתיד גם על ראשות הממשלה. "תמיד אמרתי שאני אכהן בין שתיים לשלוש קדנציות כראש העיר ירושלים. אני רוצה לשרת את ירושלים תחילה. אין שום דבר אחר, בוודאי לא בעת הזו. עדיין לא קיבלתי החלטה שלא להתמודד שוב לראשות העיר".

האם הוא מכוון אל ראשות הממשלה בעדין פוסט-נתניהו? – "זה לא מעסיק אותי. חשוב מאוד שיהיה לי כוח גם בתוך הליכוד ויצירת כוח פוליטי במפלגה עבור העיר ירושלים. האם זה יכול לשרת אותי לדברים אחרים? אני מניח שכן. כולי מחויב למה שאמרתי לבוחרים שלי. על האפשרות שאתמודד לקדנציה שלישית אחליט בשנה או בשנתיים הקרובות".

(צילום: הדס פרוש – פלאש 90)

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו