שר הפנים מבטיח: סניף של לשכת האוכלוסין בכל עיר בארץ

הקמת הסניפים מותנית בהקצאת מבנים מתאימים לכך מצד העיריות השונות • "מצב כזה של תורים ארוכים בלשכות, לא יכול להימשך", אמר השר סילבן שלום בטקס הרמת כוסית עם ראשי רשויות מאזור ירושלים

שר הפנים, סילבן שלום, הצהיר היום כי "כל ראש רשות מקומית שרוצה לפתוח לשכת אוכלוסין אצלו בעיר, שיקצה מבנה ואני מבטיח להקים לשכה של רשות האוכלוסין, כדי לתת מענה לכלל האוכלוסייה, להשביח את השירות ולקצר את התורים".

את הדברים אמר השר באירוע הרמת כוסית לקראת השנה החדשה, שקיים היום בירושלים עם ראש העירייה, ניר ברקת וראשי רשויות נוספים מהאזור, כמו בית שמש, המועצה האזורית מטה בנימין ועוד.

לדבריו, "עלינו לחשוב על האזרח. מצב כזה של תורים ארוכים בלשכות לא יכול להימשך".

קרא עוד:
[postim]

שלום אמר עוד כי הבשורה הגדולה בחלקו של משרד הפנים בתקציב 2015-2016, הוא החלק של תקציב מענק האיזון שהגיע לראשונה לסכום עצום של כשלושה מיליארד ומאה מיליון שקלים. "זהו סכום משמעותי שמגדיל את האפשרות להעניק לכ-200 רשויות תקציבים שיסייעו לרווחת התושבים. עמדתי על כך שיהיה גידול בתקציב הפיתוח כדי להוציא לפועל פרויקטים נחוצים", אמר.

"בשורה חשובה נוספת: מענק הבירה לשנת 2015 יעמוד על 260 מיליון ₪ ותינתן תוספת חד פעמית בהיקף של 57.5 מיליון ₪", אמר השר. "תקציבים אלו יועברו לעיריית ירושלים דרך משרד הפנים, מתוקף 'חוק יסוד: ירושלים בירת ישראל'".

שר הפנים הוסיף כי מטרתו היא "לעשות שינוי בארנונה, ביחד אתכם. הרפורמה בארנונה מטרתה להוביל לשיטת חישוב אחידה ובכך לעשות צדק חלוקתי אמתי".

(צילום ארכיון: יונתן זינדל – פלאש 90)

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו