הסלמה בהר הבית: כוחות יס"מ ומג"ב תפסו מטעני צינור

כוח משטרה בפיקוד מפקד המחוז פרץ הבוקר להר הבית וחשף צינורות שנלקחו ע"י חבלן משטרתי • המתפרעים התבצרו במסגד אל אקצא והפגינו לחימה עיקשת מול הכוחות, עליהם המטירו סלעים, זיקוקים ומוטות ברזל • ניצב צ'יקו אדרי: "נמשיך לפעול ולגלות אפס סבלנות כלפי כל ניסיון להפר את הסדר במקום"

במהלך הלילה נתפסו בדירה במזרח ירושלים מטעני צינור, במסגרת פעילות משותפת של היחידה המרכזית של מחוז ירושלים והשב"כ. במקביל נאסף מודיעין על רעולי פנים שהתבצרו במהלך הלילה בתוך מסגד אל אקצא.

המתבצרים אספו אבנים וזיקוקים והקימו מחסומים למניעת סגירת דלת הכניסה למסגד שכללו מוטות ברזל, עץ, חבלים ועוד, כשמטרתם להתעמת עם השוטרים והלוחמים ולפגוע בשגרת הביקורים בשטח הר הבית. משטרת ירושלים נערכה בכוחות מתוגברים לכניסה לשטח ההר כשהכוחות ערוכים ומוכנים לכל תרחיש.

כוח המשטרה בפיקוד מפקד המחוז, ניצב צ'יקו אדרי, הפתיע את המתבצרים ונכנס הבוקר לשטח הר הבית במטרה לאפשר את תחילת הביקורים במקום. מיד עם כניסת כוח המשטרה ומג״ב המתפרעים נמלטו לתוך המסגד והחלו ליידות אבנים ובלוקים לעבר השוטרים ואף וירו זיקוקים בכינון ישיר לעבר השוטרים. במהלך הפעילות נתפסו צינורות החשודים כמטעני צינור, שהוצאו מהמקום ע״י חבלן משטרתי.

קרא עוד:
[postim]

השוטרים, לוחמי היס״מ ולוחמי מג״ב ירושלים פעלו בנחישות ותחת מטר סלעים, זיקוקים ומוטות ברזל שהושלכו לעברם הסירו את המחסומים ובתוך זמן לא רב השתלטו על המתפרעים. הביקורים בשטח ההר מתקיימים כעת כסדרם.

מפקד המחוז, ניצב צ׳יקו אדרי, אמר: "נערכנו בהתאם לכל תרחיש אפשרי. השוטרים והלוחמים ראויים לכל שבח על פעילותם המקצועית, תוך מסירות ונחישות שהביאה לסיום ההתפרעות במהירות. נמשיך לפעול ולגלות אפס סבלנות כלפי כל ניסיון להפר את הסדר במקום".

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו