ניצחון העמימות: סוכלה הצעת מצרים לפיקוח על מתקני הגרעין בישראל

ברוב מכריע של 61 חברות בסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית, סוכלה החלטה להטלת פיקוח על הכורים האטומיים בישראל וביטול תכנית הגרעין • נתניהו: "הפער לטובת ישראל גדל משמעותית מההצבעות בשנים האחרונות"

הישג דיפלומטי לישראל: סוכלה הצעת החלטה שהגישה מצרים לסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית, על פיה תחל הקהילה הבינלאומית בפיקוח על תכנית הגרעין של ישראל. 61 מדינות הצביעו נגד ההחלטה, 41 בעד, ו-33 נמנעו.

בין הבולטות בתמיכתן בעמדת המדינות הערביות, היא רוסיה שצפויה לארח את ראש הממשלה בבירתה בעוד שלושה ימים. לעומתה, התייצבו מדינות האיחוד האירופי כולן בהצבעה נגד ההחלטה, זאת תודות למאמץ לאומי משולב שנעשה בשבועות האחרונים בהובלת ראש הממשלה, המועצה לביטחון לאומי, משרד החוץ והוועדה לאנרגיה אטומית.

קרא עוד:
[postim]

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר בעקבות תוצאות ההצבעה בסבא"א, כי זהו ניצחון גדול לישראל בזירה הבינלאומית. נתניהו סיפר כי שוחח באופן אישי עם למעלה מ-30 נשיאים, ראשי ממשלות, ושרי חוץ. "הסברתי שאין מקום לקיים דיון מסוג זה בעוד הבעיה העיקרית במזרח התיכון היא ניסיונות ההתחמשות הגרעינית של איראן והצהרותיה הברורות על כוונתה להשמיד את מדינת ישראל. אני מברך על כך שהפער לטובת ישראל גדל משמעותית מההצבעות בשנים האחרונות. אני מודה לכל המדינות שתמכו במדינת ישראל ובראשן ארה"ב, אוסטרליה וקנדה. אני מודה לאיחוד האירופי שהצביע כגוש אחד בעד ישראל כנגד ההחלטה".

(אילוסטרציה: יעקב נחומי – פלאש 909

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו