חמאס במסרים לישראל: "אנו פועלים נגד הארגון ששיגר את הרקטות"

מחשש כי התסיסה הגוברת בקרב תושבי עוטף עזה, תאלץ בסופו של דבר את הממשלה להגיב ביד קשה יותר • מבצעי הירי בליל שבת הם אנשי ארגון 'פלוגת השיח' עומר חדיד בירושלים', אשר הודיע מיד לאחר הירי כי "הפציץ את היהודים באשקלון הכבושה"

בכירי ארגון חמאס ברצועת עזה העבירו ביממה האחרונה מסרים לגורמי הביטחון בישראל, לפיהם הם אינם אחראים לירי הרקטות לעבר שדרות ואשקלון בליל שבת וכי הם פועלים נגד הארגון הקיצוני שביצע את הירי.

בחמאס חוששים כי התסיסה הגוברת בקרב תושבי עוטף עזה, תאלץ בסופו של דבר את הממשלה להגיב ביד קשה יותר ולפגוע בתשתיות הארגון ובאנשיו. המנטרה הקבועה עליה חוזרים בצה"ל בכל פעם שיישובי הדרום מותקפים, היא "ארגון הטרור חמאס הוא הריבון ועליו מוטלת האחריות".

כזכור, בשעה 8:40 בליל שבת נורתה רקטה לשדרות. היא נפלה בתוך העיר וגרמה נזק לאוטובוס חונה ולמחסן, אך בחסדי שמים לא היו נפעים בנפש. כשלוש שעות לאחר מכן נורתה רקטה נוספת לעבר אשקלון ויורטה על ידי מערכת 'כיפת ברזל'.

קרא עוד:
[postim]

במוצאי שבת נשמעו שוב אזעקות במספר יישובים במועצות האזוריות שער הנגב ושדות נגב, אך לאחר בדיקה נמסר מצה"ל כי מדובר באזעקות שווא כתוצאה מתקלה במערכת האיכון האוטומטית.

הארגון ששיגר את הרקטות הוא 'סריה אל-שיח' עומר חדיד – בית אל-מקדס' (פלוגת השיח' עומר חדיד בירושלים), אשר הודיע מיד לאחר הירי כי "הפציץ את היהודים באשקלון הכבושה" באמצעות טיל גראד. חוקר הג'יהאד אריאל קוך מדווח כי הפעם האחרונה שקבוצה זו נטלה אחריות על שיגור טילים אל עבר דרום-ישראל הייתה בסוף אוגוסט, כאשר היעד שהותקף היה חבל אשכול.

בהודעה רשמית שפרסם הארגון אתמול, נכתב כי שיגור הטיל בא בתגובה לכיבוש מסגד אל-אקצא, ל"פשעי היהודים בפלסטין – כל פלסטין" ולהפצצות של צה"ל בחצי האי סיני… בנוסף, ההודעה פונה לתנועת חמאס בכדי שזו תשחרר אסירים סלפים כלואים ותאפשר פתיחה של מערכה מול היהודים.

______________________small

CPNv1oNWcAAPSBS1

(צילום התמונה הראשית (ארכיון): גרשון אלינסון – פלאש 90)

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו