נתניהו: ההסתה של הרש"פ וחמאס חוללה את ההסלמה בירושלים

"אם מישהו בא בטענות להתפתחות המצב הזה, יואיל להפנות את הביקורת שלו לא לירושלים אלא לרמאללה, גם לעזה וגם למקורות ההתססה בגליל", אמר רה"מ בישיבתה השבועית של הממשלה, לאחר שהבטיח כי ישראל מחויבת לשמירת הסטטוס-קוו בהר הבית

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, התייחס היום בפתח ישיבתה השבועית של הממשלה בהרחבה למצב הביטחוני המחמיר בירושלים ובסביבתה, הנמשך כבר שבוע ברצף ואינו מראה סימני רגיעה.

נתניהו טען כי אין כל שחר לטענות לפיהן ישראל מנסה להדיר את רגלי המוסלמים מהר הבית ולהרוס כביכול את מסגד אל-אקצה. "ישראל מחויבת לשמירת הסטטוס-קוו. לא אנחנו משנים את הסטטוס קוו. גורמים שמסיתים הסתות פרועות שאין להן שום בסיס הם אלה שגורמים להסתה. ההסתה הזאת באה מכיוון 'האחים המוסלמים', התנועה האסלאמית בישראל, החמאס, ולצערי, גם השתתפות אקטיבית של הרשות הפלסטינית", האשים ראש הממשלה.

קרא עוד:
[postim]

"אם מישהו בא בטענות להתפתחות המצב הזה, יואיל להפנות את הביקורת שלו לא לירושלים אלא לרמאללה, גם לעזה וגם למקורות ההתססה בגליל ולצערי, גם בטורקיה, שם יושב צלאח ערורי ומתסיס בלי הפסקה", אמר נתניהו והוסיף כי חמאס הוא זה שמשנה את הסטטוס קוו בהכנסת מטענים וחומרי נפץ לתוך הר הבית. "אין לנו כוונה לתת למישהו לדרדר את הסידורים על הר הבית לאלימות נפיצה ונפוצה".

.נתניהו בישיבת הממשלה, היום (צילום: אוהד צויגנברג – POOL)

בהתייחסות להחרפת הצעדים נגד המתפרעים, אמר ראש הממשלה כי "בימים האחרונים שינינו את הוראות הפתיחה באש לשוטרים בירושלים. כבר בסוף השבוע הם השתמשו באמצעים חדשים תחת ההוראות החדשות ופגעו במתפרעים. היום אנחנו נאפשר הרחבה נוספת של יכולת הפעולה של שוטרים בסיכול יידוי אבנים ובקבוקי תבערה, ואנחנו גם נוסיף כוחות כדי לפגוע בפורעים.

"כמו כן, התחלנו בקידום חקיקה מהירה להטלת קנסות על הורי קטינים המיידים אבנים ובקבוקי תבערה. מה שלא פחות חשוב בעיניי, קידום חקיקה לקביעת עונשי מינימום למיידי אבנים, בקבוקי תבערה וגם זיקוקים. אנחנו לא יכולים לקבל את העיקרון שבירושלים בירתנו, או בכל חלק של מדינת ישראל, בגליל או בנגב, אנשים יארגנו טרור עממי ויתחילו לזרוק בקבוקים על מכוניות עוברות ושבות, או אבנים שרוצחות אנשים. הנורמה הזאת לא תתקבע כאן, תתקבע נורמה הפוכה – אנחנו נסכל אתכם תוך כדי פעולה, אנחנו נעניש אתכם במלוא חומרת הדין אחר הפעולה. את הנורמה הזאת אנחנו מבקשים להנחיל לכל אזרחי ישראל, לכל תושבי ישראל ולכל שופטי ישראל. עם כל ההערכה לבית המשפט, זו זכותנו וחובתנו לקבוע את הנורמה הזאת, כפי שעשינו ביחס לעבירות פליליות אחרות, אנחנו נקבע עונשי מינימום למיידי אבנים וזורקי בקבוקים".

(צילום התמונה הראשית: עמוס בן גרשום – לע"מ)

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו