"מאמציכם חשובים אך אל תגרמו לאובדן אימון הציבור בשירותי דואר ישראל"

כך אמר ח"כ הרב אורי מקלב בסיור שקיים במרכז המיון של "דואר ישראל" בירושלים • על העיכובים בהגעת דברי דואר לנמענים: "יש ציבור רב שהדואר מבחינתו הוא אמצעי התקשורת המרכזי ועיכוב גורם לו לסבל מיותר"

לנוכח הפניות הרבות שהתקבלו בלשכתו על השירות הלקוי של דואר ישראל, סייר היום (א') יו"ר ועדת המדע והטכנולוגיה של הכנסת ח"כ הרב אורי מקלב במטה המיון המרכזי של הדואר בירושלים, שם התקבל על ידי סגן מנהל מרחב ירושלים מר איתן ערקובי ומנהל המיון המחוזי מר ציון בן עמרם ושמע מהם סקירה על פעילות הדואר.

במהלך הסיור הציגה הנהלת הדואר בפני ח"כ הרב מקלב את מערכות המיון השונות של הדואר, החל מהשלב שבו מתקבלים דברי הדואר ממרכזי הדואר ותחנות הדואר שבשכונות, דרך מיון המעטפות לחלוקה לפי אזורים, והכנת חבילות הדואר לדוורים לצורך החלוקה לבתים.

בתחנת מיון דברי הדואר מחו"ל נחשף ח"כ הרב מקלב לכמויות הענק של משלוחי קניות מחו"ל, אשר מספרם נמצא בגידול משמעותי בשנים האחרונות ומכביד אף הוא על עבודת הדואר. כן העלה ח"כ מקלב את התלונות הרבות שנשמעו בחודשים האחרונים על עיכוב ממושך בחלוקת דברי הדואר ליעדם, מה שגורם לא אחת לעוגמת נפש רבה כאשר הזמנות לשמחות מגיעות לנמען באיחור רק אחרי שהשמחה כבר התקיימה או כאשר נשלחים הודעות תשלום שמגיעות ליעדם באיחור וצוברות ריביות.

קרא עוד:
[postim]

"בסיור כאן אנו למדים אלו אתגרים עומדים מולכם גם בתנאי העבודה הקשים כאן, אך הנהלת הדואר חייבת להתעשת ולדעת לצלוח את האתגרים הללו", אמר ח"כ מקלב וציין כי "יש ציבור רב שהדואר מבחינתו הוא אמצעי התקשורת המרכזי ואין לו אלטרנטיבה אחרת להתקשרות מול משרדי ממשלה וכדומה. חברת דואר ישראל הוקמה כדי לספק שירות ואסור שיהיו לה רק שיקולים מסחריים גרידא. עיכוב בפעילות הדואר גורם סבל לציבור רב".

במשך חודשים ארוכים היו בדואר עיכובים רבים בהגעת דברי הדואר ליעדם, שנבעו בין היתר מצמצום מצבת כוח האדם בחברה, פיטורים, סכסוכים מתמשכים בין ההנהלה לעובדים, רפורמה מבנית ועוד. נציגי הדואר הסבירו כי הם במגמת שיפור השירות, כאשר "כל הדואר שמגיע למרכז המיון יוצא לחלוקה בהקדם". עם זאת, העיכובים הממושכים נובעים בין היתר בשל צמצמום תיבות הדואר בשכונות, איסוף וחלוקה איטית של דברי הדואר, בדיקות מכס או המתנה ממושכת בסניפי הדואר העמוסים – כך שזמן ההגעה לנמען ארוך הרבה יותר. עוד ציינו בדואר כי בתקופת החגים חלה עלייה משמעותית בדברי הדואר הנשלחים בייחוד לקראת השנה החדשה וכי הם עובדים שעות ארוכות על מנת לקצר את זמן ההגעה של דברי הדואר לנמענים.

באשר לתיבות הדואר המוצבות ברחובות הערים ושצומצמו באופן ניכר בחודשים האחרונים, אמר ח"כ הרב אורי מקלב כי התלונות בעניין נמשכות. על כך השיב סגן מנהל המרחב כי מתוך 400 תיבות שהוצבו בירושלים צמצם דואר ישראל את מספרם לכ-30 בלבד, אך לנוכח פניית ח"כ מקלב והמחאה הציבורי הושמשו תיבות רבות בחזרה וכיום יש בעיר 107 תיבות פעילות.

בתום הסיור ציין ח"כ הרב אורי מקלב את המאמצים שעושים בדואר על מנת שהדואר יגיע ליעדו באופן מהיר יותר, ואמר כי "בחודשים האחרונים אנו אמנם רואים שיפור מסוים בשירות של הדואר, אך השירות הלקוי בדואר המתבטא בין היתר ביכולת לשלוח מכתבים, בעיכוב בהגעת דברי הדואר לנמענים ובתורים הארוכים בסניפי הדואר – מחייב את הדואר לנקוט בצעדים משמעותיים יותר לשיפור השירות לציבור. אנחנו נמשיך לסייע לכם, אך חשוב שלא תאבדו את אמון הציבור שימשיך להשתמש בשירותיכם".

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו