מפכ"ל חדש למשטרה; חיזבאללה מתחמש בטנקים • כל חדשות סוף השבוע

תקציר אירועי וחדשות סוף השבוע בארץ ובעולם: סאגת גל הירש בקושי שככה וכבר יש מועמד חדש למפכ"לות • נשיא סוריה הורה להעביר לחיזבאללה עשרות טנקים • רקטה מסוריה נחתה ברמת הגולן • צעיר חרדי הותקף על ידי ערבים בשער יפו • יו"ר בית הנבחרים של ארה"ב התפטר במפתיע מתפקידו

ילד נפטר ובן דודו נפגע אנושות לאחר שננעלו ברכב במושב זנוח: שני הילדים הקטנים, בני 5 ו-6, ננעלו ברכב בנסיבות שאינן ברורות, ככל הנראה במהלך משחק, בערב שבת אחר הצהריים. בני המשפחה הבחינו בהיעלמם לאחר מספר שעות והם נמצאו ללא הכרה ובמצב אנוש. בבית החולים נקבע מותו של אחד מהם. המשטרה חוקרת את נסיבות המקרה הנורא.

סאגת גל הירש בקושי שככה וכבר יש מועמד חדש למפכ"לות: סגן ראש השב"כ, אשר רק האות הראשונה של שמו – ר' – מותרת בפרסום, יוצנח לתפקיד מפכ"ל המשטרה, כך הודיעו בערב שבת השר לביטחון הפנים, גלעד ארדן. ר' יהיה המפכ"ל הראשון אשר שומר תורה ומצוות וחובש כיפה לראשו. הוא מתנחל לשעבר ואב לשבעה ילדים. מינויו צפוי להיות מאושר בממשלה בתוך שבועיים ואז יותר שמו לפרסום.

נשיא סוריה הורה להעביר לחיזבאללה עשרות טנקים: 75 טנקים סובייטיים ישנים יועברו לארגון הטרור הנלחם לצד צבאו של בשאר אל-אסאד נגד ארגוני המורדים, כך מדווח העיתון הכווייתי 'א-ראי'. במקביל, הוקם מעין חמ"ל מרכזי, בו משתתפים נציגים של סוריה, איראן רוסיה וחיזבאללה ואשר ירכז מעתה את הלחימה בארגוני המורדים. מזכ"ל חיזבאללה נסראללה אמר אמש בראיון כי כוחות רוסיים נוספים יגיעו בקרוב לסוריה לאחר ש"האסטרטגיה הבינלאומית בהובלת ארה"ב נגד דאעש, כשלה". נסראללה בירך על ההתערבות הרוסית ואמר כי מדובר בהתפתחות רבת משמעות שתשפיע על פני המערכה.

רקטה מסוריה נחתה ברמת הגולן: זמן קצר לפני צאת השבת, זוהתה נפילה בשטח פתוח בצפון רמת הגולן, לא היו נפגעים ולא נגרם כל נזק. בצה"ל סבורים כי ככל הנראה מדובר בזליגה לא מכוונת, מהלחימה הפנימית בסוריה. האזעקות ביישובי האזור לא הופעלו, מכיוון שמערכת האיכון וההתרעה זיהתה מראש שאין סכנה לנפילה בשטח מיושב.

צעיר חרדי הותקף על ידי ערבים בשער יפו: התקיפה אירעה בליל שבת והיו מעורבים בה חמישה ערבים, אשר נמלטו מיד לכיוון השער החדש. בחסדי שמים המתוקף לא נפגע ולא נזקק לטיפול רפואי. התוקפים נלכדו זמן קצר לאחר מכן, בסיוע שוטרי מב״ט 2000 אשר סרקו את המצלמות, זיהו את החשודים בתוך העיר העתיקה והכווינו את השוטרים ולוחמי מג״ב עד למעצרה של כל הקבוצה.

יו"ר בית הנבחרים של ארה"ב התפטר במפתיע מתפקידו: ג'ון ביינר, אשר על פי החוקה האמריקנית נחשב לאישיות השלישית בחשיבותה במדינה – לאחר הנשיא וסגנו – עמד בפני ניסיון הדחה על ידי אנשי הפלג הרפובליקני הקיצוני 'מסיבת התה', משום שלטענתם היה פשרני מדי כלפי הדמוקרטים והממשל. ביינר התפרסם בישראל בעיקר בשל הזמנתו לראש הממשלה נתניהו לנאום בקונגרס נגד הסכם הגרעין עם איראן, כשבועיים לפני הבחירות בישראל ועל אפם ועל חמתם של הנשיא אובמה, הממשל ורוב חברי המפלגה הדמוקרטית.

(צילום: יונתן זינדל – פלאש 90)

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו