דיווח: אבו מאזן רצה להיפגש עם נתניהו; ג'ון קרי טרפד

על פי ההערכות בירושלים, יש בכוונתו של מזכיר המדינה האמריקני לנסות להתניע מחדש את תהליך השלום • בינתיים: אבו מאזן הזהיר בפריז מפני אינתיפאדה ש"איננו רוצים בה"; בחמאס תוקפים בתגובה ואומרים כי זו הוכחה שהוא זה המדכא את ההתקוממות

שר החוץ של ארצות הברית, ג'ון קרי, מנע לאחרונה את קיומה של פגישה בין יו"ר הרשות הפלסטינית, מחמוד עבאס, לבין ראש הממשלה, בנימין נתניהו, כך מדווח הבוקר ברק רביד ב'הארץ' מפי גורמים בכירים ברמאללה.

על פי הפרסום המפתיע, בעת האחרונה שיגר ראש הממשלה ליו"ר הרש"פ מסרים רבים בדרכים שונות, בדבר רצונו להיפגש. אחד המסרים הללו, שהועבר דרך גורם שלישי, התקבל בנימה חיובית אצל אבו מאזן, אך הוא העדיף להתייעץ תחילה בעניין עם קרי, שהשקיע ב-2013 כמעט שנה מזמנו וממרצו כדי לקדם את המשא והמתן בין ישראל לפלסטינים.

קרא עוד:
[postim]

שר החוץ האמריקני השיב לעבאס כי הוא מעדיף שפגישה כזו – שלא התקיימה כבר חמש שנים תמימות – תתרחש רק לאחר שיחה פנים אל פנים שיקיים עמו. פגישת קרי-אבו מאזן התקיימה אמש בניו יורק ועל פי ההערכות בירושלים, יש בכוונתו של מזכיר המדינה הבלתי-נלאה לנסות להתניע מחדש את תהליך השלום.

בתוך כך, בביקורו של אבו מאזן בפריז בסוף השבוע, הזהיר מפני אנרכיה בגדה המערבית ו"אינתיפאדה שאיננו רוצים בה". בחמאס תקפו את דבריו ואמרו כי "דברי אבו מאזן אינם מבטאים את עמדת העם הפלסטיני הרוצה באינתיפאדה חדשה והם בבחינת הוכחה שהוא מדכא את האינתיפאדה ופועל לסיכולה".

(צילום ארכיון: קובי גדעון – פלאש 90)

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו