פיגוע דקירה בשער האריות: היהודי הפצוע ירה במחבלת

המחבלת הגיעה בהפתעה מאחורי היהודי שצעד ברחוב ודקרה אותו בפלג גופו העליון • הפצוע התעשת, דרך את נשקו וירה בה בטרם הספיקה לדקור אותו שוב או לפגוע ביהודים נוספים • הפיגוע אירע כ-150 מטרים בלבד ממקום הרצח בליל הושענא רבא

שוב פיגוע דקירה בעיר העתיקה בירושלים: מחבלת דקרה יהודי ברחוב ויה דולורוזה ברובע המוסלמי, כ-150 מטרים בלבד ממקום הירצחם של הקדושים ר' אהרן בנט והרב נחמיה לביא הי"ד בליל הושענא רבא.

המחבלת, צעירה ערבייה כבת 18, נורתה ופונתה לבית החולים במצב אנוש. הפצוע טופל על ידי כוחות מד"א שהגיעו למקום במהירות ופונה לבית החולים הדסה עין כרם כשמצבו מוגדר קל-בינוני. כוחות גדולים מאוד של משטרה ומג"ב נמצאים בזירה ושער שכם נסגר למעבר.

כוחות מד"א שערוכים בכוננות מיוחדת הוזנקו לזירת האירוע עם טרקטורון מד"א המיועד לנוע בסמטאות העיר העתיקה והגיעו במהירות למקום. צוות החובשים והפאראמדיקים של מד"א רכובים על הטרקטורון הגיעו לפצוע, העניקו לו טיפול ראשוני במקום ופינו אותו לרחבת הכותל המערבי, שם המתינה ניידת טיפול נמרץ של מד"א שפינתה את הפצוע כבן 36 לבית החולים הדסה עין כרם כשמצבו מוגדר בינוני ויציב וסובל מפצעי דקירה בפלג גופו העליון. המחבלת שנורתה ונפצעה באורח קשה פונתה לבית החולים.

פרמדיק מד"א אהרון אדלר שהגיע למקום וטיפל בנפגעים סיפר: "בסימטאות בדרך ויה דה לה רוזה סמוך לשער האריות שכב גבר כבן 36 עם פצעי דקירה בפלג גופו העליון, הוא היה בהכרה מלאה, הענקנו לו בשטח טיפול רפואי ראשוני מציל חיים שכלל חבישות ונוזלים ופינינו אותו בטרקטורון מד"א לרחבת הכותל שם חברנו לניידת טיפול נמרץ של מד"א שהמתינה ופינתה אותו לבי"ח כשמצבו מוגדר בינוני ויציב. המחבלת צעירה כבת 20 שנמצאה ירויה בסמוך לפצוע טופלה ופונתה גם היא על ידנו ופונתה במצב קשה".

חיים אטיאס מתנדב איחוד הצלה סיפר: "כשהגעתי לזירה נתקלתי בגבר שנדקר בפלג גופו העליון בסמוך למיקום הפיגוע הקודם בחג הסוכות ולמרבה הנס הוא היה בהכרה מלאה. יחד עם מתנדבים נוספים מיחידת האופנועים של איחוד הצלה הענקנו לו טיפול רפואי ראשוני ולאחר מכן הוא פונה לבית החולים".

קרא עוד:
[postim]

מתחקור ראשוני עולה כי ככל הנראה המחבלת הגיעה בהפתעה מאחורי היהודי שצעד ברחוב ודקרה אותו בפלג גופו העליון. בחסדי שמים, הפצוע התעשת, דרך את נשקו האישי וירה בה מטווח קצר, בטרם הספיקה לדקור אותו שוב או לפגוע ביהודים נוספים במקום.

כאמור, בסמיכות לזירת הפיגוע, נרצחו שני יהודים אך לפני מספר ימים באירוע דומה. המחבל, מוהנד חלבי ימ"ש, בן 19 ממזרח ירושלים, תקף בדקירות סכין את משפחת בנט שצעדה לתומה ברחוב, רצח את האב אהרן הי"ד ופצע קשה את האם, אדל בת מרים לרפואה שלמה. לאחר מכן הוא המשיך ודקר למוות את הרב נחמיה לביא הי"ד, ר"מ בישיבת 'עטרת כהנים' השוכנת בסמוך. שוטרים שהגיעו למקום במהירות ירו בו למוות.

צילומים: אברהם צמח ואורי דייויס-חדשות 24
פיגוע דקירה ברחוב הגיא 7.10.15. צילום אברהם צמח ואורי דייויס-חדשות 24 (1)

פיגוע דקירה ברחוב הגיא 7.10.15. צילום אברהם צמח ואורי דייויס-חדשות 24 (2)

פיגוע דקירה ברחוב הגיא 7.10.15. צילום אברהם צמח ואורי דייויס-חדשות 24 (3)

פיגוע דקירה ברחוב הגיא 7.10.15. צילום אברהם צמח ואורי דייויס-חדשות 24 (4)

פיגוע דקירה ברחוב הגיא 7.10.15. צילום אברהם צמח ואורי דייויס-חדשות 24 (5)

פיגוע דקירה ברחוב הגיא 7.10.15. צילום אברהם צמח ואורי דייויס-חדשות 24 (6)

פיגוע דקירה ברחוב הגיא 7.10.15. צילום אברהם צמח ואורי דייויס-חדשות 24 (7)

פיגוע דקירה ברחוב הגיא 7.10.15. צילום אברהם צמח ואורי דייויס-חדשות 24 (8)

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו