בוקר מתוח בירושלים; עימותים בעיסאוויה ובאבו-דיס

הבוקר יסיירו הח"כים הרצוג, לבני ולפיד בעיר העתיקה בירושלים, בזירה בה נרצחו הקדושים נחמיה לביא ואהרן בנט והיכן שאתמול נפצע יהודי בפיגוע דקירה נוסף • החל מעתה: המשטרה תציב גלאי מתכות בכניסות לעיר העתיקה, כדי למנוע מראש פיגועים

ירושלים הבירה התעוררה הבוקר ליום חדש אשר אולי יהיה שקט יותר, אך המתיחות ניכרת בכל פינה. לאחר אירועי יום אתמול ששבר שיא במספר הפיגועים – או יותר מדויק – ניסיונות הפיגוע שאירעו בו, ניכרת היום רגיעה מסוימת, כמין 'השקט שלאחר הסערה'.

בשעות הבוקר המוקדמות התעמתו צעירים פלסטיניים עם כוחות הביטחון בשכונת עיסאוויה שבמזרח העיר וביישוב אבו-דיס שמעבר לגדר ההפרדה. לא היו נפגעים מקרב השוטרים והחיילים וגם הפלסטינים לא דיווחו עד כה על הרוגים או פצועים קשה.

בעיר העתיקה נערכים מאות שוטרים לאבטח את סיורם של יו"ר האופוזיציה, ח"כ יצחק הרצוג, יו"ר מפלגת 'התנועה', ח"כ ציפי לבני ויו"ר מפלגת 'יש עתיד', ח"כ יאיר לפיד. הח"כים יבקרו ברחוב הגיא, בו נרצחו בליל הושענא רבא הקדושים הרב נחמיה לביא ור' אהרן בנט, הי"ד, ובסמוך לו אירע פיגוע הדקירה אתמול בבוקר, בו נפצע יהודי באורח קל-בינוני.

קרא עוד:
[postim]

הרצוג, לבני ולפיד צפויים להשמיע מילים קשות נגד חוסר האונים שמפגין ראש הממשלה, בנימין נתניהו, אשר למרות הצהרותיו התקיפות אינו מצליח להרגיע את המצב הביטחוני החמור, ולהביע תמיכה באנשי כוחות הביטחון המסכנים את חייהם כדי להגן על יהודים בכל רחבי הארץ.

זעם בליכוד על נתניהו: "למה ליהודים אסור וערבים מותר?"

הבוקר פורסם כי ראש הממשלה נתניהו הורה למשטרת ישראל למנוע משרים ומחברי כנסת יהודים לעלות להר הבית – דבר המהווה אחד מגורמי התבערה הגדולים ומשמש את הקיצונים הפלסטינים בתעמולתם השקרית, לפיה "היהודים מתכוונים להשתלט על הר הבית ולהרוס את מסגד אל-אקצה". בכירים רבים בליכוד הביעו אי נוחות רבה מהמהלך, אשר אינו מטיל כלל מגבלות על עלייתם של חברי הכנסת הערבים מ'הרשימה המשותפת', העולים להר בקביעות ומלבים את אש ההסתה.

.קבוצת פורעים אתמול בצור-באהר, לאחר הירי במחבלת תושבת השכונה
שדקרה יהודי ליד שער האריות (צילום: הדס פרוש - פלאש 90)

עוד נחשף הבוקר בגל"צ, כי מהיום תציב המשטרה שערי מגנומטר (גלאי מתכות) במספר שערים לעיר העתיקה בירושלים, כדי לבדוק את היוצאים והנכנסים מהעיר העתיקה, בפרט באזורים שבהם התרחשו מספר פיגועי דקירה בחודשים האחרונים. זאת כדי למנוע נשיאת כלי נשק חמים או קרים וביצוע פיגועים.

מהלך נוסף במאבק ב'טרור העממי', הוא הקמת מדור ערבי במחלקת הסייבר של המשטרה, אשר יעקוב בעיקר אחר הפרסומים ברשתות החברתיות וינסה לדלות משם מידע מודיעיני מקדים, בטרם יוציאו המחבלים את זממם אל הפועל. הקמת המדור מתבקשת מאליה, משום שלאחר כמה פיגועים בימים האחרונים, התברר כי המפגעים פרסמו את כוונתם מראש והיה ניתן לסכלם מבעוד מועד.

(צילום: מרים אלסטר – פלאש 90)

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו