ניצב סאו חושף: רוב העצורים הערבים במהומות בירושלים הם קטינים

"כיום ישנם 54 מורחקים יהודים מאזור יהודה ושומרון וכ-62 ערבים הורחקו מהר הבית ומהעיר העתיקה. המשטרה נחושה להרחיק את כל מי שינסה להבעיר את הר הבית אנחנו נוקטים בקו תקיף גם כלפי יהודים וגם כלפי ערבים", אמר ממלא מקום המפכ"ל לחברי ועדת הפנים של הכנסת

בדיון שהתקיים הבוקר בוועדת הפנים של הכנסת, בנושא המצב הביטחוני בישראל התייחס ממלא מקום מפכ״ל המשטרה, ניצב בנצי סאו, לאירועים האחרונים וחשף כי למעלה מחמישים אחוז מהעצורים בשבועות האחרונים הם קטינים – חלקם אף אינו בר עונשין.

סאו אמר כי מתחילת המהומות בערב ראש השנה ועד היום, נעצרו כ-300 בני אדם החשודים ביידוי אבנים ובקבוקי תבערה. ניצב סאו התייחס גם לפעילות המשטרה בהר הבית והבהיר כי מדיניותה הברורה של משטרת ישראל היא מניעת כל הסתה ואלימות בהר הבית.

"כיום ישנם 54 מורחקים יהודים מאזור יהודה ושומרון וכ-62 ערבים הורחקו מהר הבית ומהעיר העתיקה. המשטרה נחושה להרחיק את כל מי שינסה להבעיר את הר הבית אנחנו נוקטים בקו תקיף גם כלפי יהודים וגם כלפי ערבים", אמר.

קרא עוד:
[postim]

"המשטרה נוקטת בתפיסת ביטחון חדשה, שבה מקדם החיכוך הוא בין השוטרים לבין המפגעים", הסביר ממלא מקום המפכ"ל לחברי הכנסת. "עד היום נפצעו כ-68 שוטרים מיידוי אבנים השלכת בקבוקי תבערה וירי".

בהתייחסו לכוח האבטחה של שוטרי משטרת ישראל בירושלים, אמר ניצב סאו כי כ-2000 שוטרים תגברו את מחוז ירושלים בשבועות האחרונים. הוא ציין כי פריסת השוטרים בעיר יוצרת מצב בו  כאשר מתרחש אירוע, התגובה היא בתוך שניות בודדות עד מקסימום דקה וחצי.

בעניין השלכת בקבוקי התבערה לעבר נוסעים בכביש 6, אמר כי היום הוקמה מפקדה משימתית שכל תפקידה הוא למנוע סיכון חיי אדם בכביש על ידי הפורעים.

בדיון נכחו גם השר לביטחון הפנים, גלעד ארדן, מפקד מחוז ירושלים, ניצב משה (צ׳יקו) אדרי וקצינים בכירים נוספים ממחוז ירושלים.

(צילום: פלאש 90)

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו