השר לבטחון פנים: "האסימון עוד לא ירד – הלוויות הטרוריסטים מהוות מקור להסתה"

השר לבטחון פנים גלעד ארדן אמר בדיון בוועדת הפנים כי הוא ביקש בעבר לקבור מחבלים במקומות מרוחקים ולא לאפשר להפוך את הלוויותיהם למקור הסתה • לאחר שנודע כי הפיגוע בגבעת זאב בוצע ע"י ילדים, התריע יו"ר הוועדה: "ילדים בני 13 מוסתים וחושבים שזה סוג של משחק"

"אף צד פה לא עומד להעלם, ונוכל לחיות פה רק בדו קיום, לכן כשרואים תופעות כמו התגייסות לדאעש בקרב ערביי ישראל, זה צריך להדליק נורה אדומה לנבחרי הציבור", אמר השר לביטחון פנים גלעד ארדן בדיון של ועדת הפנים בראשות ח"כ דוד אמסלם, על מצב הביטחון האישי בירושלים. "אני מנצל כל במה לקרוא להרגעת הרוחות. ח"כים ערבים מציגים דברים באופן מוקצן ושקרי".

השר ארדן התייחס גם למדיניות ולגיבוי המשפטי: "המשטרה מקבלת גיבוי מהמערכת המשפטית. המשנה ליועץ המשפטי רז נזרי מסייע ומנסה למצוא פתרונות. עם זאת יש צעדים שלצערי לא נוקטים, האסימון עוד לא ירד – הלוויות הטרוריסטים מהוות מקור להסתה. ביקשתי לקבור את המחבלים במקומות מרוחקים ולא לאפשר לגורמים מסיתים להתקרב. גם הריסת הבתים חזרה. אין מקום חסין מכניסת כוחות ביטחון והריסת בתים. שנים רבות ממשלות לא גילו סממני ריבונות במקומות כמו שועפט. זה לא ייגמר רק באכיפה משטרתית, חייבים להשליט שם ריבונות בכל התחומים. בנושא שלילת אזרחות ותושבות – שרי הפנים הקודמים ניסו לפעול כשמישהו ביצע פעולת וטרור. הוא לא יכול להמשיך ליהנות מהטבות. מערכת המשפט כבר גיבתה מהלכים כאלה".

קרא עוד:
[postim]

יו"ר הוועדה ח"כ דוד אמסלם: "השייח רעד סאלח הקים בממילא קברי דמה. הוא מתסיס ומדיח. הח"כים הערביים יודעים מי הצד האלים ומי מתסיס. חלקם שוקלים שיקול פוליטי. היום התרגשתי לשמוע את ראש עיריית נצרת. הוא מושך למקום של דו קיום. ילדים בני 13 מוסתים וחושבים שזה סוג של משחק. אני מצפה ומבקש מההנהגה הערבית לטכס עצה איך מורידם את הלהבות לדו קיום, כסוף לסכסוך שצריך לפתור".

יו"ר הוועדה ח"כ אמסלם הודיע כי יכנס את ועדת המשנה לביטחון פנים כדי לשמוע מהמשטרה מה היא עושה כדי להוריד את סף האלימות. "הורים מפחדים לשלוח את ילדיהם החוצה. צריך לחזק את הביטחון גם ביישובים הערביים. אלימות זו אלימות ולא משנה למה פעלת באלימות".

(צילום: מרים אלסטר – פלאש 90)

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו