נתניהו לעיתונאים הזרים: "איני יכול להעריך מתי יסתיים גל הטרור"

"מה שגורם לטרור זו אינה פעולה כזו או אחרת של ישראל, לא הבנייה בהתנחלויות ואפילו לא היעדר האופק המדיני", רה"מ במסיבת עיתונאים שערך לנציגי התקשורת הבינלאומית בארץ • נתניהו הזכיר את שקריו של אבו מאזן וביקש מהעיתונאים לספר אמת בדיווחיהם

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, כינס הערב מסיבת עיתונאים לתקשורת הזרה, בה נשא דברים וענה בפירוט רב לשאלות העיתונאים המסקרים את הנעשה בישראל עבור רוב מדינות העולם.

נתניהו טען כי ישראל חווה גל טרור שמקורו ברצון להשמיד אותה, וכי אין לה ברירה אלא להילחם בו עד למיגורו. "הגלים האלה עולים ויורדים", אמר, "מה שגורם לכך זו אינה פעולה כזו או אחרת של ישראל, לא הבנייה בהתנחלויות ואפילו לא מה שמכונה 'היעדר אופק מדיני'". הוא הזכיר כי דווקא כאשר היה תחילת אופק מדיני, בעת הסכמי אוסלו – היה גל טרור. "זה בגלל הרצון להיפטר ממדינת ישראל. התסכול הוא מזה שאנחנו כאן, והתסכול עתיד להימשך כי אנחנו נמשיך להיות כאן".

לדבריו, "המלחמה נגד הטרור היא גם מלחמה נגד ההסתה השקרית שמלבה את הטרור. במקום לפעול להרגעת הרוחות אבו מאזן ממשיך להסית ולשקר. רק אתמול האשים את ישראל בהוצאה להורג של נער פלסטיני תמים וחף מפשע. אז הנה האמת: קודם כל הוא לא מת, הוא חי. שנית – הוא לא תמים. שלישית – הוא לא חף מפשע, הוא ניסה לרצוח ילד בן 13 שנסע על אופניים. זה החף מפשע האמתי".

קרא עוד:
[postim]

ראש הממשלה ביקש מהעיתונאים הזרים את עזרתם בהפרכת השקרים: "הדרך היחידה שבה נצליח להילחם בשקר הגדול הזה, ובכל השקרים האחרים שנשמעים בישראל ומופצים בתקשורת הפלסטינית היא לספר את האמת. זה מה שנעשה היום. אנו מצפים מכל חברינו, ולכל מי שמעניינת אותו האמת ומעניינות אותו העובדות – פשוט לראות אותן".

בעניין אמירתו של דובר מחלקת המדינה של ארצות הברית, על כך ש"ישראל עושה שימוש מופרז מדי בכוח" נגד הפלסטינים, אמר נתניהו כי "אין שום דבר בטענה הזו. ישראל עושה שימוש בכוח כמו כל מדינה אחרת. אם בניו יורק היו יוצאים כעת עם סכינים? מה היו עושים השוטרים? מה היו עושים בלונדון או בפריז?".

(צילום: מרים אלסטר – פלאש 90)

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו