המשטרה פתחה בחקירה נגד מבצעי הלינץ' באזרח האריתראי בבאר שבע

האיש נורה בשגגה בידי קצין הביטחון של התחנה המרכזית, אשר זיהה אותו בטעות כמחבל, ככל הנראה בשל צבע עורו • הוא נפצע קשה ואז התנפלו עליו אזרחים והכו אותו נמרצות. בבית החולים סורוקה נקבע מותו לאחר מספר שעות

מפקד מרחב נגב במשטרת ישראל, תת-ניצב אמנון אלקלעי, הורה הבוקר לחוקרי היחידה המרכזית נגב, לאתר את האזרחים שהכו למוות את האזרח האריתראי בעת הפיגוע בתחנה המרכזית בבאר שבע, לאחר שחשבו שמדובר במחבל נוסף.

האיש, הבטום זרהום, מסתנן בן 26 ועובד במשתלה בדרום, נורה בשגגה בידי קצין הביטחון של התחנה המרכזית, אשר זיהה אותו בטעות כמחבל, ככל הנראה בשל צבע עורו. הוא נפצע קשה ואז התנפלו עליו אזרחים והכו אותו נמרצות. הוא פונה במצב אנוש אל בית החולים סורוקה ומספר שעות לאחר מכן, נקבע מותו.

במרחב נגב אמרו כי "המשטרה רואה זאת בחומרה רבה ולא תאפשר לקחת את החוק לידיים. נדרש מכולנו לנהוג באיפוק ובמשנה זהירות ולאפשר למשטרה לבצע את תפקידה". עם זאת, נגד הקב"ט שירה בהבדום לא יינקטו הליכים משפטיים ככל הנראה, משום שהוא היה בטוח שמדובר במחבל חמוש ומבחינתו פעל כראוי כדי לנטרלו.

הרצוג: "הלינץ' חוצה כל גבול של מוסר – דגל שחור מתנוסס מעליו"

ראש האופוזיציה, ח"כ יצחק הרצוג, אשר חזר הבוקר מביקור מדיני בארצות הברית, התייחס לאירוע אמש בבאר שבע: "פיגוע נבלה נוסף קשה וחמור הצטרף אמש לשרשרת האירועים הכואבת בשבועות האחרונים. עם שובי הבוקר מכנס מדיני בחו"ל אני מבקש לחזק את ידיו של ראש עיריית באר שבע, רוביק דנילוביץ' ותושבי העיר. תנחומי למשפחת לוי על נפילת בנם עומרי, לוחם גולני, ואיחולי החלמה מהירה לכל הפצועים".

קרא עוד:
[postim]

הרצוג הוסיף כי "גם באירועים קשים כאלה, חיוני שנשמור על צלם אנוש ונימנע מלקיחת החוק לידיים. הלינץ' המזעזע שבוצע באזרח האריתראי הבטום זרהום, חוצה כל עקרון של מוסר ודגל שחור מתנוסס מעליו. גם כשהדם רותח, זה אסור בתכלית האיסור".

חבר הכנסת עיסאווי פריג' ממרצ גינה אף הוא בחריפות את הלינץ׳ ואמר כי "הוא תוצאה של השנאה וההסתה בה לוקחים חלק כל שרי הממשלה אשר קוראים לאזרחים לקחת את החוק לידיים".

לדברי פריג', "מדובר ברצח בדם קר של אדם חף מפשע ששכב פצוע וחסר אונים על הרצפה. המשטרה שממהרת לעצור כל ערבי שכתב משהו לא יפה בפייסבוק, חייבת לעצור מיד את כל הפורעים-רוצחים מבאר שבע ולהעמידם לדין. כל התנהלות אחרת תהיה תהום מוסרית למדינה ומתן הכשר לרצח חפים מפשע". פריג' אמר עוד כי הזהיר לכל אורך התקופה, כי הלגיטימציה הניתנת מהממשלה למעשי לינץ' הם מסוכנים, "הגיע הזמן לעצור את זה מיד".

(צילום: מאיר אבן-חיים – פלאש 90)

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

מי שפגע באזרח מאריתריאה חייב להפסיק לחיות

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו