נתניהו בברלין: "הפסקת גל הטרור תתן הזדמנות לבדוק אפשרויות אחרות"

ראש הממשלה ביקש משר החוץ הגרמני כי יפעיל לחץ על הרשות הפלסטינית לעצור את מערכת ההסתה שלה, "אינני יודע לגבי החמאס – איני חושב שהוא נתון מידי ללחץ" • נתניהו נפגש גם עם שרת החוץ של האיחוד האירופי והעביר לי מסר דומה: "לדעתי, כדי שתהיה לנו תקווה, עלינו לעצור את הטרור. ואם ברצוננו לעצור את הטרור, עלינו לעצור את ההסתה,

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש עם שר החוץ הגרמני פרנק-ואלטר שטיינמאייר, במסגרת סבב השיחות המדיני-דיפלומטי עם שרי החוץ של ארה"ב, האיחוד האירופי ועוד, ורמז לו כי ישראל תשוב לתהליך השלום עם תום גל האלימות.

נתניהו החמיא לשר החוץ הגרמני שטיינמאייר. "הוא דיפלומט ומנהיג פוליטי מנוסה וותיק שמבין את אזורנו. הוא משקף את הידידות הבסיסית של גרמניה לישראל, את מחויבותה של גרמניה לביטחון שלנו ולמחויבות שלנו לניסיון לבסס את הביטחון והשלום באזורנו – משימה לא פשוטה באזור כולו וגם באזור שלנו בפרט".

קרא עוד:
[postim]

ראש הממשלה אמר כי בשיחותיו הוא מצפה להשיג לפחות את היעד של החזרת הביטחון, כאשר אנחנו עומדים בפני פיגועים יום-יומיים וגם בפני ההסתה שמניעה את ההתקפות הללו, שהיא מבוססת על שקרים, על עיוות מלא של מדיניותנו. "איננו משנים את הסטטוס קוו בהר הבית ולא נעשה זאת. איננו פוגעים במסגד אל-אקצא ובכל מקום קדוש ולא נעשה זאת", הצהיר.

"למעשה, אנחנו שומריהם של המקומות הקדושים וכאשר מתבוננים סביבנו במזרח התיכון ורואים כיצד הסונים הקיצוניים והשיעיים הקיצוניים מפוצצים אחד לשני את המסגדים ומפוצצים אתרי מורשת – שלא לדבר על כנסיות או להבדיל על בתי כנסת – רק אנחנו מבטיחים את שלמותם של המקומות הקדושים ושומרים על חופש הפולחן ונגישות לכול.

נתניהו הדגיש כי חשוב מאוד, כחלק מהמאמץ לשפר את המצב, על הקהילה הבינלאומית להציג את האמת הפשוטה ולאשרה מחדש, וגם יש ללחוץ על המסיתים שכוללים את החמאס, את התנועה האסלמית בישראל וגם לצערי את הרשות הפלסטינית, להפסיק ולשקר לגבי ישראל. אינני יודע לגבי החמאס – איני חושב שהוא נתון מידי ללחץ אבל אני כן יודע שיש לומר לרשות הפלסטינית בכנות שעליה לעצור את מערכת ההסתה שלה. זה יסייע מאוד להפסיק את גל הטרור הנוכחי וייתן לנו הזדמנות לבדוק אפשרויות אחרות".

פגישת ראש הממשלה בנימין נתניהו עם שר החוץ הגרמני פרנק ואלטר שטיינמאייר בברלין. צילום  עמוס בן גרשום לע''מ(צילום: עמוס בן גרשום - לע"מ)

מסר ברוח זו, אמר ראש הממשלה גם בפתח פגישתו עם הנציגה העליונה לענייני חוץ וביטחון של האיחוד האירופי פדריקה מוגריני: " לדעתי, כדי שתהיה לנו תקווה, עלינו לעצור את הטרור. ואם ברצוננו לעצור את הטרור, עלינו לעצור את ההסתה.

נתניהו אמר כי "רוב הטרור, למעשה כמעט כולו, מונע על ידי ההסתה של חמאס, של התנועה האסלמית בישראל ולצערי הרב של הרשות הפלסטינית", והוסיף כי הוא מקווה בעת הזו לתחושת הגינות מצד אירופה כלפי המצב הקשה שעומדת בפניו ישראל כדמוקרטיה שנלחמת בטרור וההסתה.

הבוקר, נפגש ראש הממשלה עם מזכיר המדינה האמריקני ג'ון קרי, והודה לו ולארצות הברית על גינוי מתקפות הטרור נגד ישראל, ועל התייצבותם לצדה של ישראל באונסק"ו.

נתניהו סקר בפניו את מאורעות יום האתמול "זה היה יום קשה", אמר לו, "אירעו ארבע מתקפות טרור. הבוקר החל בתקיפה שבמהלכה ניסו שני מחבלים לרצוח אוטובוס מלא בילדי בית ספר. אין ספק שגל זה של התקפות מוּנַע באופן ישיר מהסתה. הסתה מחמאס, הסתה מהתנועה האסלאמית בישראל, ולצערי, הסתה מהנשיא עבאס והרשות הפלסטינית.

גם באזני המזכיר האמריקני הבהיר נתניהו: "כדי ליצור תקווה, עלינו לעצור את הטרור. כדי לעצור את הטרור, עלינו להפסיק את ההסתה. ואני חושב שהגיעה העת שהקהילה הבין-לאומית תאמר לנשיא עבאס לחדול מההסתה ולחייב אותו לתת דין וחשבון על דבריו ועל מעשיו".

פגישת ראש הממשלה בנימין נתניהו עם מזכיר המדינה האמריקאי ג'ון קרי בברלין. צילום- עמוס בן גרשום לע''מ- 22.10.2015- 2(צילום: עמוס בן גרשום - לע"מ)

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו