חייל נפצע קל בפיגוע דקירה בגוש עציון; המחבל נורה ונוטרל

בחסות מסיק זיתים, התקרב מחבל לגדר ליד היישוב גבעות ותקף גשש צה"ל בסכין • הנדקר לא איבד את עשתונותיו, ירה לעבר המחבל ופצע אותו ברגלו • גזרת גוש עציון-חברון התחממה מאוד בשבוע האחרון ונרשם בה מספר שיא של פיגועים

ביישוב גבעות שבגוש עציון נדקר הבוקר גשש צה"לי ונפצע באורח קל, כשבא לפתוח את שער הגדר לקבוצה של פלסטינים שהגיעו למסוק זיתים. הנדקר לא איבד את עשתונותיו, ירה לעבר המחבל ופצע אותו ברגלו.

החייל הפצוע קיבל טיפול רפואי ראשוני במקום על ידי צוות של מגן דוד אדום ולאחר מכן פונה לבית החולים שערי צדק בירושלים, כשהוא סובל מפצע דקירה בכתפו. המחבל פונה במצב בינוני לבית החולים הדסה עין כרם בבירה. מדובר בנער בן 16, תושב העיירה צוריף הסמוכה למקום – ממנה אף יצאו שני המחבלים שדקרו אתמול אברך ברמת בית שמש ופצעו אותו באורח בינוני.

ד"ר ארי פלטא, רופא מתנדב באיחוד הצלה, שהגיע לזירת הפיגוע, סיפר: "מדובר בחייל שנדקר בפלג גופו העליון ובעקבות כך בוצע ירי לעבר המחבל. החייל והמחבל שדקר אותו טופלו בזירה כשהם בהכרה מלאה. למרבה הנס לא היו נפגעים נוספים באירוע".

אירועי הטרור מתרכזים באזור חברון וגוש עציון

בימים האחרונים, עם הסתמנות רגיעה יחסית באזור ירושלים, עבר כובד המשקל של אירועי הטרור לגזרת חברון-גוש עציון. אתמול בצהריים הגיע מחבל חמוש בגז פלפל וסכין וניסה לתקוף חייל, בצומת ג’ילבר, בסמוך לשכונת תל רומיידה בחברון.

קרא עוד:
[postim]

החייל דרך את נשקו לירי והמחבל נבהל ונמלט, כשבמהלך מנוסתו הוא מנסה לדקור את תושבת המקום. החייל ביצע ירי אולם חשש לפגוע באישה היהודייה ולכן לא פגע במחבל, שהצליח להימלט בשלום.

ביום רביעי בערב, נפצעו חמישה חיילי צה”ל נפצעו בפיגוע דריסה בכביש 60, בין העיירה הפלסטינית בית אומר ליישוב היהודי כרמי צור שבגוש עציון. שני חיילים נפצעו באורח בינוני ושלושה נוספים באורח קל.

20151022231328(צילום: דוברות איחוד הצלה)

קבוצה של פורעים פלסטינים ביצעו יידוי מסיבי של אבנים לעבר הרכבים שחלפו בכביש. החיילים יצאו מהג’יפ הצבאי כדי לנסות ללכוד את המיידים ואז נדרסו במכוון על ידי רכב שהגיע במהירות וסטה ממסלולו כדי לפגוע בהם. הכוח השיב אש לעבר הרכב וכתוצאה מכך נפצע המחבל הדורס באורח קשה מאוד.

יום אחד קודם לכן, נרשמו לא פחות מארבעה אירועי טרור קשים בגזרה, כאשר בקשה מביניהם, שאירע בכביש 60, נהרג הקדוש אברהם אשר חסנו הי"ד, לאחר שיצא מרכבו כדי לרדוף אחר הפורעים שיידו עליו אבנים ונפגע ממשאית פלסטינית. עדיין לא ברור אם הדריסה הייתה מכוונת או שמא מדובר בתאונה. באותו היום נפצעו ארבעה ישראלים בשני פיגועי דקירה ופיגוע דריסה אחד באזור. ארבעה מחבלים חוסלו בזירות השונות.

(צילום התמונה הראשית: דובר מד"א ירושלים)

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו