שרת המשפטים: "מערכת המשפט לקחה לעצמה כוח שאינו ניתן לה בחוק"

שקד הבהירה בדיון בכנסת כי "הדרך לשנות זאת היא בשיח מכבד - דרך הכנסת" • בביקורת מרומזת על חבריה לרשימת 'הבית היהודי', אמרה השרה כי "לא הממשלה ולא חברי הכנסת לא חסינים מביקורת. חייבים לשמור על גבולות שיח ראויים"

שרת המשפטים, איילת שקד, מבהירה שוב את דעתה בנוגע להפרדת הרשויות, שבעיניה צריכה להיות בין הכנסת, הממשלה ובית המשפט העליון.

בדיון בהצעה לסדר בעניין התקפות שרים על בית המשפט העליון, הבהירה שקד כי היא מסכימה עם עמיתיה, חברי הכנסת מהימין, ו"חשה שבעקבות המהפכה החוקתית, מערכת המשפט לקחה לעצמה כוח שאינו ניתן לה בחוק".

עם זאת, לדבריה "הדרך לשנות זאת היא בשיח מכבד דרך הכנסת" ולא במתקפות חזיתיות, כמו דבריהם של חברי סיעתה, ח"כ מוטי יוגב וח"כ בצלאל סמוטריץ', במספר הזדמנויות בעת האחרונה.

קרא עוד:
[postim]

יוגב התבטא לפני מספר שבועות כי יש לעלות על בג"ץ ולהרוס אותו עם דחפור D9. בעקבות הוראת בג"ץ בשבוע שעבר לעכב במספר ימים את הליך הריסת בתי מחבלים שרצחו יהודים בפיגועים, אמר יוגב כי השופטים חברו לאויבי ישראל והציע להם להצטרף ל'רשימה המשותפת'.

שקד הדגישה בכנסת כי "לא הממשלה ולא חברי הכנסת לא חסינים מביקורת. חייבים לשמור על גבולות שיח ראויים, במיוחד אנחנו צריכים לשקול את מילותינו בקפידה, לדאוג שיהיה שיח בונה, מפרה ומכבד".

בפנייה אישית ליו"ר מרצ, ח"כ זהבה גלאון, אמרה שרת המשפטים, "מהיכרותי עם נשיאת בית המשפט העליון והשופטים – שום אמירה לא תפגע בעצמאותם השיפוטית".

(צילום: יוסי זמיר – פלאש 90)

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו