גשם, רוח ותמרות אבק: מזג האוויר משתבש שוב; חשש מתקלות בחשמל

היום החלו לנשב ברחבי הארץ רוחות עזות מכיוון דרום ומזרח, המביאות בכנפיהן כמות גדולה של חול ממדבריות ערב הסעודית וירדן, יחד עם גשם המתפשט בהדרגה מדרום לצפון • האובך צפוי להתחיל לשקוע ביום חמישי והגשמים כנראה יימשכו לפחות עד שבת

אחרי מספר ימים נאים עד אביביים, שבאו בסיומם של ימי גשם ארוכים וסופת רוחות נדירה בעוצמתה, מזג האוויר של עונת המעבר מפתיע שוב את תושבי ישראל ואפילו את החזאים.

היום החלו לנשב ברחבי הארץ רוחות עזות מכיוון דרום ומזרח, המביאות בכנפיהן כמות גדולה מאוד של חול ממדבריות ערב הסעודית וירדן. עוצמת הרוחות – עד 60 קמ"ש – אמנם אינה מגיעה למחצית משיא מהירותה של הסופה העזה בשבוע שעבר, אך עדיין מדובר ברוחות המסוגלות לגרום לנזקים כבדים.

מלבד האובך, הרוחות סוחפות עמן גם אפיק מים סוף, אשר החל להמטיר גשם על הנגב אחר הצהריים וממשיך לנוע צפונה, לכיוון אזוריה המיושבים יותר של הארץ. עם זאת, זיהום האוויר הכבד עשוי להימשך עוד מספר ימים.

קרא עוד:
[postim]

התחזית ללילה: ירדו ממטרים מקומיים מלווים בסופות רעמים יחידות. קיים חשש לשיטפונות בנחלי המזרח והדרום. ינשבו רוחות מזרחיות חזקות ויהיה אביך. מחר במהלך היום יהיה דומה ותחול ירידה קלה של הטמפרטורות.

ביום חמישי יוסיפו לרדת ממטרים מקומיים והשיטפונות בנחלים יימשכו. ייתכנו אף סופות רעמים בודדות. תחול התקררות קלה נוספת והאובך ישקע בהדרגה.

בשישי ובשבת לא צפוי שינוי במזג האוויר.

כלקח מהמחדל החמור בטיפול בנזקי הסופה בשבוע שעבר, בחברת החשמל מזהירים הפעם מראש כי לשילוב של האבק והגשמים יש פוטנציאל להפרעות באספקת החשמל, ואומרים כי החברה נערכת בהתאם.

(צילום ארכיון: מרים אלסטר – פלאש 90)

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו