אובמה "אנטישמי", קרי "משעשע" וריבלין "איש שולי": סערת המסבירן החדש

עוד טרם נכנס לתפקידו, נדרש ראש מערך ההסברה הלאומי החדש, ד"ר רן ברץ, להתמודד עם אמירותיו הדעתניות והתבטאויותיו הקיצוניות נגד כל מה שזז • ראש הממשלה שלח את ברץ להתנצל אך לא חזר בו ממינויו • המסביר שנותר ללא הסברים

הסנדלר הולך יחף: ראש הממשלה, בנימין נתניהו, הודיע אתמול כי בחר בד"ר רן ברץ לתפקיד ראש מערך ההסברה הלאומי במשרד ראש הממשלה, אך לא עבר זמן רב והתברר כי 'המסביר הלאומי' החדש, פרסם בעבר הקרוב את דעותיו המוצקות והלא כל כך מחמיאות, על שורה של בכירים בישראל ובארה"ב –

את נשיא המדינה, ראובן ריבלין, ד"ר ברץ כנראה מאוד לא מחבב, הנה מה שהוא כתב עליו בציניות, אך לפני שבוע וחצי: "זה שהנשיא טס במחלקת תיירים, הסתובב במטוס ולחץ לכולם ידיים. בעיקר זה אומר שהוא דמות שולית כל כך עד שאין שום חשש לחייו".

ההומור בהמשך גרוע עוד יותר: "נראה לי שאפשר אפילו לשלוח אותו במצנח רחיפה לגולן הסורי שבשליטת דאעש; יום למחרת הם יחזירו אותו עם רצון לפתוח במשא-ומתן על חזרתם המידית לעיראק"…

נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, הוא לא פחות מאנטישמי, לדברי ברץ: "ההתייחסות של אובמה לנאום של נתניהו – ככה נראית אנטישמיות מודרנית בארצות מערביות ליברליות. והיא באה כמובן עם הרבה סובלנות והבנה לאנטישמיות האסלאמית. כל כך הרבה סובלנות והבנה, עד שמוכנים אפילו לתת להם אטום".

קרא עוד:
[postim]

לתפיסתו, "אובמה החליט, על-פי עדויות מסוימות עוד לפני שהיה נשיא, שהאינטרס האמריקני הוא להפוך את איראן לבת-ברית… אובמה בהחלט זרק אותנו מתחת לגלגלי האוטובוס, גם אם הוא עשה את זה עם חיוך כובש, תוך כדי שהוא מספק לנו פלסטרים וגבס בשפע לקול שירת הללויה של המקהלה היהודית השמאלנית בארץ ובארה"ב. אז כן, בוז".

אחרי שהשתתף בנאום של מזכיר המדינה של ארה"ב, ג'ון קרי, התרשם ד"ר ברץ דווקא מכישוריו לשעשע את הקהל, וטען כי דבריו של שר החוץ היו כה תלושים מהמציאות, עד שהוא יכול לפתוח בקריירה שנייה כסטנדאפיסט…

התגובה: "אין סיבה להיעלב או להתרגש מכל בדיחה"

הדברים המביכים עוררו מבוכה גדולה. "אני אדם דעתן שמשתמש בהומור וסאטירה ומשלב אותם עם ביקורת. כך עשיתי במשך 20 שנה ואין סיבה להיעלב או להתרגש מכל בדיחה", מסר ברץ בתגובה ראשונית והוסיף, "כמובן שאני מעריך את כבוד נשיא המדינה".

בסביבתו של ריבלין זעמו מאוד על המינוי. ״אנו רואים את הדברים בחומרה רבה ומנכ"ל בית הנשיא אף העלה את הנושא מול לשכת ראש הממשלה, בבקשה להבין האם הדברים היו לנגד עיני ראש הממשלה עת קיבל החלטתו למנות את הנ״ל לתפקיד", נמסר מבית הנשיא. "הדברים חמורים עוד יותר נוכח העובדה שמדובר בפקיד בכיר בשירות המדינה אשר אמור לשמש בתפקיד ייצוגי שכזה ולשקף את עמדותיה של מדינת ישראל בארץ ובעולם".

באיחור מה, פרסם ברץ הודעה מתוקנת, בה הוא מודיע על התנצלותו ומבטיח לשמו על פיו ומקלדתו בעתיד. "אני מצטער שלא עדכנתי את ראש הממשלה על דברים אלה קודם לכן", כתב. "הדברים שפרסמתי נכתבו בקלות הדעת ולעתים גם בבדיחות הדעת, בשפה שמתאימה לרשתות החברתיות ולאדם פרטי. ברור לי היטב שבתפקיד ממלכתי יש להתנהג ולהתבטא אחרת. ביקשתי מראש הממשלה הזדמנות ללבן אתו את הדברים בימים הקרובים".

ראש הממשלה נתניהו התייחס הערב לראשונה לסערה והודיע על דחייה זמנית באישור המינוי, עד לבירור אישי בעניין. "הדברים אינם ראויים ואינם משקפים לא את עמדותיי ולא את מדיניות הממשלה. ד"ר ברץ התנצל על הדברים, ביקש ללבן אותם בפגישה עמי וסיכמנו להיפגש עם שובי ארצה".

בוושינגטון, לשם אמור להגיע נתניהו לפגישה מדינית חשובה בעוד מספר ימים, הביעו אי נוחות מופגנת מהפרשה. דובר הבית הלבן אמר הערב, "ראינו את הדיווחים על ההערות של האיש הזה נגד גורמי ממשל וראינו את הדיווחים על ההתנצלות שלו. ההתנצלות בהחלט ראויה. ראש הממשלה נתניהו צריך להחליט מי משרת את ממשלתו ומייצג אותו ואת ארצו. זו החלטה הוא צריך לקבל בעצמו".

(צילומים: יעקב נחומי ומרים אלסטר – פלאש 90)

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו