"מרגיש הרבה יותר טוב": החרדי שנדקר ונפצע קשה שוחרר מבית החולים

לפני שלושה ימים בלבד דקר מחבל פלסטיני את שמואל רייזמן - בן 29, אב ל-4 ילדים ותושב תל ציון שבבנימין – בעת שערך קניות לכבוד שבת באזור התעשייה הסמוך ליישוב • היום אחר הצהריים הוא שוחרר מבית החולים, לאחר שהתברר כי בנס לא נפגעו אבריו החיוניים • לראות ולהתרגש

כשהוא יושב על הספה בביתו, עם בנו התינוק על זרועותיו, מתקשה שמואל רייזמן לכבוש את התרגשותו מנס ההצלה המופלא שלו.

שמואל מתגורר ביישוב החרדי תל ציון, הוא בן 29 ואב לארבעה ילדים – הקטן שבהם בן חודשיים בלבד. לפני שלושה ימים בלבד, בשעת צהריים של ערב שבת קודש, יצא ברכבו מביתו אל אזור התעשייה 'שער בנימין' הסמוך, כדי לערוך קניות לשבת, כמדי שבוע בשבוע.

הוא כבר סיים את מסע הקניות ועמד לצאת לדרכו הביתה, כאשר צעיר פלסטיני תקף אותו מאחור בדקירות סכין. הוא התעמת עם המחבל, הדף אותו ושלף את אקדח גז הפלפל שהיה ברשותו – פעולה שככל הנראה הצילה את חייו, משום שהערבי חשב שמדובר באקדח אמתי.

רייזמן נפצע קשה מדקירות הסכין שננעצה בפלג גופו העליון. הוא פונה במהירות אל בית החולים שערי צדק בירושלים, שם התברר כי הסכין החטיאה בסנטימטר בודד עורק ראשי בצווארו. בחסדי שמים, מכיוון שהדקירות לא פגעו באברים החיוניים, הוא לא נזקק לניתוח.

היום בצהריים הוא שוחרר מבית החולים ומאז הוא אינו מפסיק לדבר על ההשגחה הפרטית הנסית שחווה. את בנו התינוק, אותו לא ראה מאז הדקירה, הוא בקושי מצליח להניח מזרועותיו. הזאטוט, שמן הסתם מרוצה מתשומת הלב המוגברת, כלל אינו יודע שקיבל את אביו במתנה…

"מישהו תפס אותי מאחורה. חשבתי שזה חבר שצוחק…"

הפציעה הקשה לא הפריעה לו לזכור את האירוע כולו לפרטי פרטים. ממיטתו בבית החולים סיפר במוצאי שבת: "אחרי שסיימתי קניות אצל רמי לוי, שמתי את הדברים באוטו. אשתי התקשרה אליי להזכיר לי שאני צריך לקנות משהו מבית המרקחת, נסעתי לשם עם האוטו ולקחתי איתי אקדח של גז פלפל. התלבטתי לשנייה אם לקחת אותו או לא. בסוף לקחתי אותו וזה היה הנס שלי.

קרא עוד:
[postim]

"ניגשתי לבית המרקחת, אך ראיתי שהמקום סגור. עיינתי ברשימת תורנויות של בתי מרקחת באזור, ואז התנפל עליי המחבל", תיאר רייזמן. "פתאום הרגשתי שמישהו תופס אותי מאחורה. בהתחלה חשבתי שזה חבר שצוחק או משהו כזה. אחרי שהדפתי אותו הוא ברח שני מטרים ונעצר. אז שלפתי את אקדח הגז והוא ברח".

photo_2015-11-06_14-24-39"שעשה לי נס במקום הזה" (צילום: קבוצת 'מדברים תקשורת')

הסיפור המצמרר נמשך: "התקשרתי למשטרה והתחלתי להתקדם רגלית לכיוון הצומת. אמרתי להם 'נדקרתי, אני מנתק, אני חייב להתקשר למד"א'. הם אמרו לי שזה בסדר ושהם כבר יודעים על מה שקרה. הרגשתי שאני לא יכול לעמוד יותר, התיישבתי, ואז התחילו להתאסף מסביבי אנשים. היו הרבה כלי נשק באזור, אבל ציוד עזרה ראשונה לא היה כל כך", הוא אומר. מטון דיבורו הרך קשה להבחין אם הוא מציין עובדה יבשה או ששזורה כאן אירוניה…

המחבל הדוקר הסגיר את עצמו שעות ספורות לאחר הפיגוע, לידי מנגנוני הביטחון של הרשות הפלסטינית ברמאללה. האיש הוא בראא' עיסא, חבר ב'גדודי חללי אל אקצה' – ארגון הטרור ששימש בעבר כזרוע הצבאית של פתח'.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו