דרעי מאיים: "ללא מע"מ אפס – תתנגד ש״ס לתקציב המדינה"

"אנחנו דורשים שהסיכום עמנו, עליו הוחלט עם הקמת הממשלה – יקוים״, הבהיר יו"ר ש"ס • דרעי חזר על דרישותיו לבטל את המע"מ על המים לשכבות החלשות ועל התחבורה הציבורית לחלוטין, אך לא הזכיר את הדרישה השלישית – חשמל ללא מע"מ

ישיבת ועדת הכספים שהייתה אמורה להתכנס היום בשעה 17:00 ולאשר את תקציב המדינה לשנים 2015-2016, בוטלה על ידי היו"ר משה גפני, לאחר שיו״ר ש״ס, השר אריה דרעי, הבהיר כי לא הגיע להסכמות עם האוצר ולכן ש"ס לא תצביע בעד התקציב בשלב זה.

דרעי הודיע כי סיעת ש״ס דורשת לבטל לחלוטין את המע"מ על נסיעות בתחבורה הציבורית ולהעניק פטור ממע"מ על מים לשכבות החלשות. ״אם מע"מ אפס על שני מוצרי יסוד אלה לא יקוים, תתנגד ש״ס לתקציב המדינה״, הזהיר יו"ר ש"ס.

בישיבה הבוקר במשרד לפיתוח הפריפריה, הנגב והגליל, אמר דרעי: ״הבטחתי מע"מ אפס על מוצרי יסוד וההבטחה תקוים. מעמ אפס על מוצרי יסוד כמו תחבורה ציבורית ומים, יסייעו לשכבות החלשות ויקלו על מאות אלפי משפחות בישראל. אנחנו דורשים שהסיכום עמנו, עליו הוחלט עם הקמת הממשלה – יקוים״.

קרא עוד:
[postim]

כזכור, מע"מ אפס על מוצרי היסוד הייתה אחת משלוש הבטחות הבחירות המרכזיות של ש"ס, לצד העלאת שכר המינימום ל-30 שקלים לשעה ובניית אלפי דירות לדיור הציבורי. לאחר דיונים עם האוצר, הסכים דרעי לוותר בעניין מוצרי היסוד ובתמורה הובטחה לו הורדת המע"מ על חשמל, מים ותחבורה ציבורית.

חשוב לציין כי ביטול המע"מ על החשמל לשכבות החלשות, נעדר כליל מהודעתו של דרעי – מה שאומר שככל הנראה ישנה הבנה בסביבתו שהוא לא יקבל את כל מבוקשו ואולי גם נרשמו סיכומים ראשוניים עם משרד האוצר בעניין.

ההצבעות על תקציב המדינה בקריאה שנייה וקריאה שלישית אמורות להתקיים במליאת הכנסת בשבוע הקרוב, כאשר המועד האחרון הקבוע בחוק להעברת התקציב הוא יום חמישי הבא. אם עד חצות ליל שישי לא יאושר התקציב – הכנסת תתפזר וישראל תלך לבחירות חדשות.

(צילום ארכיון: יונתן זינדל – פלאש 90)

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו