השבת ניצחה: מתחם ה'סינמה סיטי' בירושלים לא ייפתח בשבתות ובחגים

הבוקר הבהירו הבעלים לבית המשפט כי הם שקלו את עמדתם בנושא והחליטו כי בשלב זה אין בדעתם להפעיל את מתחם הסינמה סיטי בשבתות ומועדי ישראל • מ"מ ראש העיר: "זהו ניצחון לשפיות ולשמירת הסטטוס קוו העדין בירושלים"

המאבק הארוך והמתוקשר מסתיים בקול דממה דקה: בעלי מתחם ה'סינמה סיטי' בירושלים, הודיעו היום לבג"ץ כי אין בכוונתם לפתוח את המתחם בשבת.

בכך באה אל סופה המוצלח הסאגה שהעלתה את המתיחות בין החרדים לחילונים בעיר הקודש לשיאים חדשים. העירייה אסרה כבר לפני מספר שנים על בעלי המתחם לפתוח אותו בשבתות ובחגי ישראל ואכן מאז הקמתו הוא לא חילל את קדושת השבת.

נגד הוראת העירייה, עתרו לבג"ץ שורה של גופים, בהם סיעת 'התעוררות' בעיריית ירושלים וארגונים הפועלים לחזק את צביונה החילוני של עיר הבירה. בעלי המתחם ביקשו שלא להוות צד בעניין והעדיפו לשמור על הוראת העירייה, למרות רצונם לפתוח אותו בשבתות.

הבוקר הבהירו הבעלים לבית המשפט כי הם שקלו את עמדתם בנושא והחליטו כי בשלב זה אין בדעתם להפעיל את מתחם הסינמה סיטי בשבתות ומועדי ישראל.

קרא עוד:
[postim]

"לפיכך, לעת הזו, היזמים סבורים כי אין צורך בהמשך ניהול המשא ומתן מול העירייה ומשרד האוצר בעניין נשוא העתירה", נאמר בהודעה, המבקשת מבג"ץ להורות על סיום ההליכים בעתירה.

.הפגנה נגד סגירת המתחם בשבתות (צילומים: יונתן זינדל - פלאש 90)

עם זאת, היזמים מציינים כי הם שומרים לעצמם את הזכות לשוב ולדון מול העירייה ומשרד האוצר לקידום פתיחת המתחם בימי המנוחה ואף לעתור לבית המשפט בנושא.

ממלא מקום ראש עיריית ירושלים, יוסי דייטש, מסר בתגובה: "זהו ניצחון לשפיות ולשמירת הסטטוס קוו העדין בירושלים, אין ספק שמדובר בהחלטה משמחת. ההנהלה הבינה שרוב הציבור בירושלים הינו שומר מסורת ומעדיף למנוע מלחמות מאבקים מיותרים בין דתיים לחילונים ולא לחפש לשבור את הטאטוס קוו העדין והיחסים הטובים שיש בין האוכלוסיות בעיר בשנים האחרונות. צר לי שנציגים כדוגמת תנועת התעוררות ואחרים פעלו ופועלים בנושא זמן רב בכדי להביא לסכסוכים ותבערה בעיר".

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו