חייל צה"ל נהרג וקצינה נפצעה בפיגוע דקירה בכביש 443

בכביש 443 סמוך ל'דור אלון', דקר מחבל פלסטיני שני חיילים, זיו מזרחי הי"ד, כבן 18, נרצח במקום, וקצינה נוספת נפצעה באורח קל • דקות בודדות לפני כן סוכל פיגוע דקירה נגד חיילים בכיכר חטמ"ר שומרון • בשעת צהריים מוקדמת נפגע אדם קל בפיגוע דריסה בשומרון

פיגוע דקירה חמור בכביש 443: מחבל ערבי דקר שני חיילי צה"ל, אחד מהם, צעיר כבן 18 נרצח במקום, צעירה נוספת, כבת 22, נפצעה באורח קל.

בשעות הערב הותר לפרסום כי ההרוג בפיגוע הוא חייל צה"ל, טוראי זיו מזרחי הי"ד. במהלך הפיגוע נפצעה גם קצינה והיא פונתה לקבלת טיפול רפואי בבית חולים.

הפיגוע אירע בתחנת הדלק 'דור אלון' שם עוברים מאות ישראלים בכל שעה כשבסמוך אליהם שוהים חיילי צה"ל המאבטחים את הכביש. המחבל הערבי הצליח להתחמק ממעגלי האבטחה כאשר עלה לכביש באופן רגלי, הוא פרץ לעבר קבוצת החיילים שעמדה בפתח התחנה, דקר חייל כבן 18 דקירות אנושות, ופצע באורח קל קצינה נוספת. למרבה הצער, מותו של החייל נקבע במקום. עדי ראיה סיפרו כי בשארית כוחותיו ניטרל החייל את המחבל המרצח.

כאמור, החייל הנרצח וחיילים נוספים מהכוח שהוצב במקום, ירו לעבר המחבל והרגו אותו במקום. מן הירי נפגעה צעירה ישראלית נוספת, היא נמלטה ברכבה לצומת מכבים, שם חברה לכוחות רפואה שהובילו אותה יחד עם הפצועה הנוספת לבית החולים בירושלים.

פאראמדיק מד"א אורי גבריאל שהגיע למקום וטיפל בצעיר סיפר: "סמוך לכניסה לתחנת הדלק שכב צעיר כבן 20 מחוסר הכרה עם פצעי דקירה בפלג גופו העליון, הוא היה ללא דופק וללא נשימה, הענקנו לו טיפול רפואי וביצענו פעולות החייאה ממושכות, הפציעה הייתה קשה מאוד ולאחר מאמצי החייאה נאלצנו לקבוע את מותו בשטח."

פיגוע דקירה בכביש 443 (1)כוחות הרפואה בטיפול בשטח. (צילום: דוברות איחוד הצלה)

נחום ברנשטיין סגן ראש סניף 'ירושלים' של איחוד הצלה סיכם את האירוע: "מתנדב באיחוד הצלה שנתקל באירוע עלה ברשת הקשר ודיווח על האירוע. יחד עם מתנדבים נוספים הגענו לזירה וביצענו פעולות החייאה מתקדמות על צעיר שנדקר בפלג גופו העליון אך למרבה הצער מותו נקבע בזירה. כמו כן הענקנו בזירה טיפול ראשוני לצעירה שנדקרה בפלג גופה העליון ופונתה לבית החולים בהכרה מלאה".

החקירה מתמקדת בשלב זה בבדיקת השתלשלות האירוע ובבחינת התנאים שאפשרו למחבל לחדור ולהתקרב אל קבוצת החיילים שעסקה באבטחת הכביש.

קליע ברכב ב443 211115הקליע חדר מבעד לשמשה. רכב הפצועה השנייה בצומת מכבים

לפני כשלושה וחצי חודשים נדקר יהודי באותה תחנת דלק ונפגע באורח קל, בחסדי שמים הדוקר לא הצליח להשלים את זממו והוא נורה ונהרג על ידי חייל צה”ל.

קרא עוד:
[postim]

דקות ספורות קודם לכן, בסביבות השעה 15:00, ניסה מחבל לדקור חייל בכיכר חטמ"ר שומרון. המחבל נורה ונהרג ע"י כוחות צה"ל בנקודה. בחסדי שמים אין נפגעים.

סמוך לשעה 12:00 בצהריים, דווח על דריסה במועצה האזורית שומרון, אדם אחד נפצע קל. הרכב הדורס נמלט מהמקום וכעת נערכים חיפושים אחריו.

הבוקר, נפצע פלסטיני כבן 70 בפיגוע דקירה שבוצע בידי שתי אחיות ערביות בנות 14 ו-16. במהלך האירוע נפגע גם מאבטח, מרסיס או קליע תועה.

(צילום תמונה ראשית: דוברות מד"א)

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו