יעלון: "תשתיות הטרור של חמאס וג'יהאד אסלאמי לא מצליחות להרים ראש"

"נקטנו בפעולות הגנתיות אך בעיקר יש פעילות התקפית" אמר שר הביטחון בסיור מיוחד בחטמ"ר עציון • למרות הרגיעה סביב הר הבית, חשף יעלון כי "אלה שאנחנו עוצרים מספרים לנו שבגלל שאל-אקצה בסכנה הם הולכים לבצע פיגוע" • לאירופה אמר שר הביטחון: "אלה שמנסים לבודד אותנו טועים, ומי שטועה בדיאגנוזה כנראה יטעה גם בפרוגנוזה"

שר הביטחון בוגי יעלון, ביקור היום בחטמ"ר עציון עם ראש הממשלה בנימין נתניהו ונפגש עם ראשי מועצות ביהודה ושומרון.

בסקירה ביטחונית שמסר, אמר השר יעלון כי בעקבות גל פיגועי הטרור שיצאו מאזור עציון ויהודה נעשית פעילות הגנתית כולל בדיקת כלי רכב שיוצאים היום מגושי הכפרים אל הצירים הראשיים. "אין רכב שעולה על ציר ראשי ללא בדיקה".

שר הביטחון אמר כי עם הפעילות ההגנתית "בעיקר יש פעילות התקפית, כי אני שומע מי שמציעים לחזור למבצע 'חומת מגן 2' ביהודה ושומרון, אבל אנחנו נמצאים בהתקפה מאז 'חומת מגן'. העובדה שתשתיות הטרור של חמאס וג'יהאד אסלאמי לא מצליחות להרים ראש, ובעצם כתוצאה מזה הטרור הוא טרור של בודדים, נובעת מכך שאנחנו מבצעים פעילות סיכולית התקפית מדי לילה.

קרא עוד:
[postim]

לדברי יעלון, הגזרה תוגברה בחטיבה נוספת שמבצעת פעילות בכפרים, עוברת כפר אחר כפר, סורקת, בודקת ועוצרת, מדי יום ומדי לילה, מסיימת כפר ועוברת לכפרים הבאים. "פעילות התקפית שאני מקווה שתחזיר את הביטחון גם לגזרה הזאת".

יעלון אמר כי גל הטרור אינו מקרי. "הוא גל שקשור למה שמתרחש באזור, הוא גל שקשור להסתה של הרשות הפלסטינית, הסתה שקשורה הייתה להר הבית, סוגיה שכרגע רגועה, אבל עדיין אלה שאנחנו עוצרים מספרים לנו שבגלל שאל-אקצה בסכנה הם הולכים לבצע פיגוע. כי ברשת המצב עדיין לא יציב וההסתה נמשכת. זה מעבר להסתה שמושפעת מתופעות כמו דאעש, סכינאות במזרח התיכון ובעולם וטרור אסלאמי קיצוני, לא רק במזרח התיכון אלא גם באירופה.

שר הביטחון בוגי יעלון, בביקור בחטמר עציון עם ראש הממשלה בנימין נתניהו (3)ראש הממשלה ושר הביטחון בסיור היום

שר הביטחון התייחס להתבטאויות הנשמעות מאירופה ואמר כי "כמו שהפיגועים כאן הם פיגועי בודדים שנשענים על אידיאולוגיה אסלאמית קיצונית, כך חמאס, ג'יהאד אסלאמי, חיזבאללה, דאעש, במזרח התיכון, באירופה, יש חוט מקשר.

"זה האתגר שלנו. מהבחינה הזו אנחנו עם העולם המערבי באותה סירה, ואלה שמנסים לבודד אותנו או להאשים את הגל הזה בסכסוך הישראלי-פלסטיני, פשוט טועים טעות גדולה ומי שטועה בדיאגנוזה, כנראה יטעה גם בפרוגנוזה. ולכן מעבר למה שאנחנו עושים כאן, מנסים להשפיע על ידידינו בעולם, כדי להבין שאנחנו באותו צד של המתרס.

שר הביטחון בוגי יעלון, בביקור בחטמר עציון עם ראש הממשלה בנימין נתניהו (8)נתניהו ויעלון בפגישתם עם ראשי הרשויות בגוש עציון. 
(צילום: אריאל חרמוני-משהב"ט)

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו