קרי לנתניהו בירושלים: "אנו מודאגים מאוד מסוריה ומדאעש"

ראש הממשלה אמר למזכיר המדינה האמריקני: "אנו מאמינים שעל הקהילה הבינלאומית בכללותה לתמוך במאמץ נגד הטרור האסלאמיסטי. זה לא רק המאבק שלנו, זה המאבק של כולם" • קרי: "הגעתי לארץ כדי לשוחח עם ראש הממשלה על הדרכים שכולנו יכולים לנקוט בשביל להילחם נגד הטרור האלים"

מזכיר המדינה של ארצות הברית, ג'ון קרי, נחת הבוקר בישראל ונפגש בירושלים עם ראש הממשלה, בנימין נתניהו.

מדובר בביקורו הראשון של קרי בישראל מאז יולי 2014, זמן קצר לאחר התפוצצות המשא והמתן שיזם בין ישראל לרשות הפלסטינית. עם זאת, בחודשיים האחרונים נפגשו נתניהו וקרי לא פחות משלוש פעמים – בוושינגטון, בברלין ובניו יורק.

ראש הממשלה פתח ואמר למזכיר המדינה: "הנך ידיד במאמצנו המשותפים להשיב את היציבות, הביטחון והשלום. לא יכול להיות שלום כשיש מתקפת טרור – לא כאן ולא בשום מקום אחר בעולם, אשר חווה את אותה מתקפה שמבוצעת על ידי אסלאמיסטים קיצוניים וכוחות הטרור".

נתניהו הוסיף, "ישראל נלחמת בכוחות האלה בכל שעה. אנו נלחמים באופן ישיר נגד הטרוריסטים עצמם ואנו נלחמים גם במקורות ההסתה. אנו מאמינים שעל הקהילה הבינלאומית בכללותה לתמוך במאמץ זה. זה לא רק המאבק שלנו, זה המאבק של כולם. זה המאבק של הציוויליזציה נגד הברבריות. ברוך הבא, ג'ון", חתם את דבריו.

קרא עוד:
[postim]

קרי השיב וגינה את הטרור הפלסטיני: "ברור שאף עם, בשום מקום, אינו צריך לחיות עם אלימות יומית, עם מתקפות ברחובות באמצעות סכינים, מספריים ומכוניות. ברור לנו מאוד שהטרור, פעולות הטרור הללו שמתרחשות, ראויות לגינוי שהן זוכות לו, והיום אני מביע את הגינוי המוחלט שלי לכל פעולת טרור שגובה את חייהם של חפים מפשע".

פגישת ראש הממשלה בנימין נתניהו עם מזכיר המדינה האמריקאי ג'ון קרי. צילום-עמוס בן גרשום לע''מ- 24.11.2015(צילומים: עמוס בן גרשום - לע"מ)

"הגעתי לארץ כדי לשוחח עם ראש הממשלה על הדרכים שכולנו יכולים לנקוט בשביל להילחם נגד הטרור האלים וחסר ההיגיון, ולמצוא דרך לנוע קדימה ולספק את ההזדמנויות שהאנשים ההגיוניים ביותר במרבית העולם מחפשים לעצמם ולבני משפחותיהם. יש לנו הרבה על מה לשוחח. הרבה מתרחש באזור, בנוסף לאירועים שמתרחשים כאן בישראל, ואנו מודאגים מאוד מסוריה, מדאעש ומחוסר השקט האזורי".

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו