חַזָּן הַכְּנֶסֶת • ראש הממשלה ויו"ר הכנסת מתנערים מאורן חזן: "שור מוּעד"

"נחצה כאן קו אדום בלתי נסבל" אמר יו"ר הכנסת אדלשטיין בתגובה להתנהגותו של אורן חזן שלעג לח"כית נכה על שלא הצביעה בעצמה • נתניהו הזהיר את חזן בארבע עיניים כי הוא דורש שלא ישמיע שוב אמירות פוגעניות • חזן: צעקתי לעבר חברת כנסת אחרת

'אורן חזן' הפך את שמו לתופעה, ובצדק. האיש שנכנס במפתיע אל קצה רשימת הליכוד לכנסת ה-20, מגלם את תפקיד הח"כ האלמוני הרוכב על גלי ההצלחה של יו"ר הסיעה, והוא עושה זאת בהצלחה.

שבוע אחר שבוע מתעוררים עוקבי הכנסת ונבחריה לקול הספינים והגימיקים המופקים בידי חבר הכנסת הנואש לתשומת לב ציבורית, אלא שהפעם נדמה כי חזן חצה את כל הקווים עד שלא נותרה ברירה ליו"ר מפלגתו, ראש הממשלה בנימין נתניהו, שיצא חוצץ נגדו.

שיאה של הפרשיה הנוכחית היה אמש, כאשר במהלך ההצבעות לאישור חוק הגיוס המתוקן נשמעו צעקותיו של אורן חזן מול ח"כ קארין אלהרר: "איפה עיסאווי? למה הוא לא מצביע במקומך?!". חזן, העמל על ניקוי שם משפחתו מפרשיית ההצבעות הכפולות, המשיך בכך את התקפותיו נגד אלהרר, לאחר שיום קודם לכן קבל על כך שבליל ההצבעות על התקציב הצביע ח"כ עיסאווי פר'ג במקומה של אלהרר. טעותו של חזן כח"כ חסר ניסיון נבעה מחוסר ידיעה אודות הנוהל המאפשר לנכים לנוח בתוך רצף הצבעות כה ארוך ולצוות על אדם אחר להצביע עבורם.

חברי כנסת מהאופוזיציה טענו כי חזן לעג לנכותה של אלהרר, הסובלת מניוון שרירים ומרותקת לכסא גלגלים, וכי השתלח בה במילים חריפות וביטויים קשים. יו"ר סיעתה, ח"כ יאיר לפיד מיהר אל יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין וביקש ממנו לזרוק את חזן מהמליאה בשל התנהגותו הבלתי הולמת. אדלשטיין שלח את לפיד להתלונן בוועדת האתיקה אך כעבור שעות, עם התרחבות המהומה התקשורתית בנושא, שחרר את חרצובות פיו ואמר כי נחצה כאן קו אדום בלתי נסבל. "לצערי, מדובר כאן בהתנהלות בעייתית של ח"כ שהוא "שור מוּעד" כבר כחצי שנה"

נתניהו עצמו אמר כי הוא רואה בחומרה את הדברים המיוחסים לח"כ אורן חזן. ראש הממשלה קרא לחזן לפגישה בארבע עיניים והזהיר אותו כי הוא דורש שהתבטאויות כאלה לא יישנו.

."הבן החורג של הליכוד". (אילוסטרציה: פלאש 90)

ח"כ חזן הוציא את גרסתו להשתלשלות האירועים בה הוא טוען כי הצבעתו של עיסאווי פריג' נעשתה כאשר דעתה של ח"כ אלהרר היתה מוסחת, "משום מה, בחרו חברי כנסת מהשמאל להראות כאילו אני יוצא נגד ח"כ אלהרר, שהיא במקרה גם נכה ולא נגד ח"כ פריג' שהצביע כפול. גם כששאלתי אתמול במליאה איפה ח"כ פריג' החליטו בתקשורת לשתול, פשוט כך, בפי מילים שלא נאמרו על ידי, כנגד ח"כ אלהרר", כך לדברי חזן.

יו"ר האופוזיציה יצחק הרצוג, אמר כי התנהגותו של ח"כ אורן חזן מכתימה את הכנסת. התנהגות מבזה שכזו אין לה מקום בחברה הישראלית ובטח לא בבית הנבחרים. הרצוג הוסיף כי "הבושה האמיתית היא שנתניהו, כרגיל, עושה אפס מאמץ כדי להסיר את הכתם. ראש ממשלה שלא מוצא את העוצמה להנהיג את מפלגתו שלו. יש בידיו כלים משמעתיים, חוקיים ופוליטיים להעמיד את חזן במקומו ולהענישו על ביזוי הכנסת אבל אין ספק- הוא פשוט מפחד מידי".

האופוזיציה הגישה תלונה לוועדת האתיקה שעשויה להטיל על חזן סנקציות כדוגמת איסור חקיקה, מה שיגרום לחוק ה"חשוב" על קביעת שמה של מדינת ישראל להידחות במעט. אין ספק כי חזן כקוריוז, עוד ימשיך לשעשע או לפגוע בכלי החרסינה שסביבו, ובינתיים, הבדיחה היא על חשבוננו.

."הפך לחיקוי של עצמו" (אילוסטרציה: פלאש 90)
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

הנני מוחה על השימוש בביטוי חזל"י המופיע במשנה, לדברים זולים ופוליטיים
נבקש מהמערכת, להקפיד שלא לערב קודש בחול. תודה

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו