נתניהו: ״לא תהיה שום העברת שטחים לפלסטינים. אפילו לא מטר״

ראש הממשלה הבהיר לשרי הליכוד כי הפרסומים בעניין בימים האחרונים אינם נכונים וכי אין כל כוונה להעניק 'מחוות' לרשות הפלסטינית בעיצומו של גל הטרור • בישיבת הממשלה שנערכה הבוקר הבטיח נתניהו כי השבוע תתחיל הקואליציה לקדם את חקיקת חוק הלאום

בעקבות הפרסומים לפיהם מתכוונת ישראל להעניק לרשות הפלסטינית שטחים ביהודה ושומרון כ'מחווה' ובניסיון לייצר מחדש את האמון בין שתי ההנהגות, מבהיר הבוקר ראש הממשלה, בנימין נתניהו, כי אין ולא תהיה כל תכנית כזו.

בישיבת שרי הליכוד שנערכה הבוקר לפני ישיבת הממשלה, אמר נתניהו, "לא תהיה שום העברת שטחים לפלסטינים – לא 40 אלף דונם, לא עשרת אלפים ואפילו לא מטר אחד".

מוקדם יותר תקף שר הרווחה, חיים כץ, את התכנית ואמר כי קידומה מעניק פרס לטרור ולאלימות הפלסטינית. "אין שום הגיון בנתינת שליטה אזרחית נוספת ביהודה ושומרון לרשות הפלסטינית, בטח כאשר הטרור מרים ראש". גם שר החקלאות אורי אריאל הודיע על התנגדותו החריפה ואיים בהפלת הממשלה, אם התכנית תתממש.

קרא עוד:
[postim]

בישיבת הממשלה אמר נתניהו כי "מה שמניע את הטרור הזה זו ההתנגדות לקיומה של מדינת ישראל כמדינת הלאום של העם היהודי בגבולות כלשהם, ומה שמצטרף להתנגדות הזאת זה ממד של אסלאם קיצוני שמכה היום ברחבי העולם: בפאריס, בלונדון, במדריד, במאלי – שם כמובן אין התנחלויות ואין שטחים אלא יש כאן וגם שם התנגדויות בסיסיות לעצם קיומן של הישויות הללו, של חברות חופשיות עצמאיות ודמוקרטיות".

ראש הממשלה הוסיף, "אני שומע לאחרונה את הקולות שעולים מתוך הציבורים בארץ נגד ההחלטה שלנו להוציא את הפלג הצפוני של התנועה האסלאמית אל מחוץ לחוק. זה לא ישנה את ההחלטה שלנו במילימטר. אנחנו דבקים בהחלטה הזאת, כמו שאנחנו דבקים בהעברת חוק הלאום שיסדיר בצורה ברורה את היותה של ישראל מדינה יהודית ודמוקרטית, מדינת הלאום של העם היהודי. במסגרת זו, הדיונים שהבטחנו לקיים יתחילו השבוע, בראשותו של יו"ר הקואליציה ח"כ צחי הנגבי. אנחנו מתחילים לקדם את חקיקת חוק הלאום".

(צילום התמונה: אמיל סלמן – POOL)

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו