דרעי: "אם בני עדות המזרח יתנוססו על השטרות- לא תהיה אפליה במשכורות המזרחיים"

דרעי דרש מהממשלה בתחילת השבוע לדרוש מבנק ישראל כי שני השטרות שיונפקו בקרוב יישאו את דיוקנאותיהם של משוררים מבני עדות המזרח • "כאשר יינתן מקום של כבוד להיסטוריה המזרחית בספרי הלימוד, אף מנהל מוסד חינוכי לא יעלה בדעתו להפלות מזרחיים" איחל וייחל יו"ר ש"ס

השר לפיתוח הפריפריה אריה דרעי, ממשיך במאבקו להנצחת משוררי יהדות המזרח על גבי שטרות הכסף החדשים. דרעי שכבר פנה בענין למזכיר הממשלה, אמר היום: :סוף סוף מבינים שלא מדובר ב"שד עדתי", אלא במחיקה של תרבויות ושל ציבור שלם".

בישיבת הממשלה בתחילת השבוע אמר דרעי כי על הממשלה לפנות לבנק ישראל ולדרוש כי שני השטרות שיונפקו בקרוב יישאו את דיוקנאותיהם של משוררים מבני עדות המזרח. ״הנצחת מורשת בני עדות המזרח לוקה בחסר. יש עוד הרבה מה לעשות בכל הקשור למורשת עדות המזרח ובין היתר גם במערכת החינוך.

"ילדי ישראל צריכים ללמוד גם על ההיסטוריה של היהודים מארצות ערב ומאיראן, על משוררים וסופרים יהודיים מעדות המזרח ועל אנשי רוח שפעלו באותן ארצות. הממשלה חייבת לקבל החלטה בעניין השטרות ולהנציח משוררים בני עדות המזרח על השטרות החדשים שיוציא בקרוב בנק ישראל״

קרא עוד:
[postim]

יו"ר ש"ס אמר כי המאבק להצבת אנשי רוח מזרחים על השטרות הוא חשוב, "יש בו מסר של מדינת ישראל הרשמית שאומר לכל מי ששותף להדרת מזרחים, שהמדינה אינה נותנת יד לזה".

"כאשר על השטרות יתנוססו אנשי רוח בני עדות המזרח, כאשר יקראו רחובות, כיכרות ומוסדות על שם אנשי ונשות רוח מזרחים ומנהיגים בני עדות המזרח, כאשר יינתן מקום של כבוד להיסטוריה ולתרבות המזרחית בספרי הלימוד, אף מנהל מוסד חינוכי לא יעלה בדעתו להפלות בנות או בנים מזרחים, ומעסיקים ישלמו למזרחים בדיוק כמו שהם משלמים ללא מזרחים באותו תפקיד" דברי דרעי.

(אילוסטרציה: יונתן זינדל – פלאש 90)

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו