דיווח בסוריה: צה"ל תקף משלוח גדול של טילים בליסטיים ליד דמשק

מטוסים ללא טייס השמידו הלילה שיירה בת 4 משאיות שיצאה משערי בסיס של צבא אסאד ונשאה משלוח של טילי סקאד • מדובר ככל הידוע בתקיפה הישראלית הראשונה על אדמת סוריה, מאז הציב שם הצבא הרוסי את מערכות המכ"ם והיירוט המתקדמות שלו

חיל האוויר הישראלי תקף הלילה באמצעות מטוסים ללא טייס את בסיס חטיבה 155 של צבא סוריה באל-קטיפה, ליד הבירה דמשק – כך מפרסמת התקשורת הסורית.

על פי הדיווח, מטרת התקיפה הייתה שיירה בת ארבע משאיות שיצאה מהבסיס ונשאה טילי 'סקאד'. בנוסף הותקף מאגר דלק במקום והלהבות העצומות נראו היטב למרחוק. משלוח הטילים יועד ככל הנראה להגיע לידי ארגון הטרור חיזבאללה, הלוחם במורדים לצד כוחות משטר אסאד.

מדובר ככל הידוע בתקיפה הישראלית הראשונה על אדמת סוריה, מאז הציב שם הצבא הרוסי את מערכות המכ"ם והיירוט המתקדמות S300 ו-S400. העובדה שהמבצע עבר בהצלחה מעידה ללא ספק על איכות התיאום הצבאי עם המפקדה הרוסית הראשית בסוריה ומוכיחה שלמעשה לא חל שינוי מהותי ביכולת הישראלית לפעול בשמי השכנה מצפון.

קרא עוד:
[postim]

לפני מספר ימים הודה ראש הממשלה, בנימין נתניהו, לראשונה בפה מלא ובאופן רשמי על כך שישראל פועלת צבאית מעת לעת בסוריה, כדי לסכל איומים פוטנציאליים ולמנוע את הפיכת הגולן הסורי לחזית איראנית נגד ישראל.

בתדרוך שמסר לכתבים לאחר פגישתו בפריז עם נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, אמר ראש הממשלה, “אנחנו גם פועלים, כמובן, למנוע העברת נשק קטלני במיוחד מסוריה ללבנון, ואת זה נמשיך לעשות. אחרי השיחה אתמול, אני אומר לכם, את זה נמשיך לעשות”.

הוא הוסיף כי "היה חשוב מאוד שנמנע התנגשות בין כוחות צה”ל לבין כוחות הצבא הרוסי, והתיאום הזה הוא חשוב למטרה הזאת והוא נעשה ברוח טובה, בקשר ישיר ובלתי אמצעי שיש היום בין רוסיה לישראל”.

(צילום אילוסטרציה: צחי בן-עמי – פלאש 90)

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו