נתניהו: "אפגש עם כל המועמדים לנשיאות ארה"ב שבאים לישראל"

ראש הממשלה דחה את הקריאות לבטל את פגישתו עם המתמודד הרפובליקני המוביל דונלד טראמפ, לאחר שזה קרא לאסור כניסת מוסלמים לתחומי ארה"ב

המועמד הרפובליקני לנשיאות ארה"ב, איל ההון דונלד טראמפ, הודיע כי בביקורו הקרוב בישראל הוא מעוניין לעלות להר הבית.

טראמפ הצפוי להיפגש בעוד כשבועיים עם ראש הממשלה, עורר באחרונה סערה רבתי כאשר קרא להעניק סמכות בידי ראשי המדינות בארה"ב שיוכלו לאסור על כניסת מוסלמים למדינה. דבריו של טראמפ התקבלו באהדה בקרב ציבורים נרחבים ההמומים מהטבח הנורא שביצע דאעש בסן ברנרדינו ובו נהרגו 14 איש.

"עד שלא נבין מדוע הם פועלים בקיצוניות למען ג'יהאד- אין להכניס אותם לארה"ב ולסכן את שלום אזרחיה" אמר טראמפ שלא חזר בו גם לאחר העליהום בכלי התקשורת ובציבור הרחב. טראמפ האשים את הממשל הפדרלי בחוסר התמודדות מול המצב וקרא למושלי המדינות לדרוש חקיקה שתתן בידם סמכות להדק את גבולותיהם בפני פליטים ערבים.

כרבע מיליון איש חתמו בבריטניה על עצומה הקוראת לאסור את כניסתו של טראמפ לממלכה. גם בישראל רבו הקריאות שדרשו מלשכת ראש הממשלה לבטל את הפגישה הצפויה עם המתמודד המוביל במחנה הרפובליקנים.

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר כי הוא דוחה את דבריו האחרונים של דונלד טראמפ ביחס למוסלמים אך לא יבטל את הפגישה. "מדינת ישראל מכבדת את כל הדתות ושומרת בקפדנות על הזכויות של כל אזרחיה. בה בעת, ישראל נאבקת באיסלאם הקיצוני שתוקף מוסלמים, נוצרים ויהודים כאחד ומאיים על העולם כולו", אמר נתניהו.

ביחס לפגישה המתוכננת עם מר טראמפ, שנקבעה לפני כשבועיים, אמרו גורמים בלשכת ראש הממשלה כי כבר נקבעה מדיניות אחידה להסכים לבקשות לפגישה עם כל המועמדים לנשיאות ארה"ב משתי המפלגות שבאים לישראל. לדבריהם, מדיניות זו אינה משקפת תמיכה במועמדים או בעמדותיהם, אלא מבטאת את החשיבות שראש הממשלה מייחס לברית האיתנה בין ישראל לארה"ב.

(אילוסטרציה: עמוס בן גרשום – לע"מ)

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו