ארה"ב לאזרחיה: "התרחקו מירושלים ואל תיסעו באוטובוסים בישראל"

"בגלל המתח המדיני והדתי סביב הר הבית, קיימת באזור רמת אלימות שכמותה לא נראתה זה עשר שנים", נאמר באזהרת המסע שפרסמה מחלקת המדינה • מצב הביטחון האישי בערים הגדולות בארץ סביר, אולם בירושלים "האש יכולה להתלקח בכל רגע"

תדמית ה'וילה בג'ונגל' נסדקת: מחלקת המדינה של ארצות הברית פרסמה אזהרת מסע לישראל, בה היא מדריכה את האזרחים האמריקנים המבקרים בארץ בשורה של הגבלות, לצורך השמירה על ביטחונם.

המסמך אינו קורא להימנע כליל מהגעה לישראל, אך הרוח המנשבת ממנו היא שישראל היא מקום מסוכן ולא מומלץ לשהייה. "האווירה הביטחונית בישראל, בגדה המערבית ובעזה מורכבת. אזרחים אמריקנים צריכים להיות מודעים לסיכונים המתמשכים הכרוכים בנסיעה לאזורים המתוארים באזהרת המסע, שבהם יכולים להיות מתחים מוגברים וסיכונים ביטחוניים", נאמר בהודעה.

על עובדי המדינה בארצות הברית הוטלו הגבלות של ממש, ביניהן איסור על נסיעות בתחבורה הציבורית ושהייה בתחנות אוטובוסים, איסור על ביקור בשטחי הגדה המערבית ודרישה לקבלת אישור מראש על כל הגעה לאזורי הגבול הבעייתיים – 2.5 קילומטרים מהגבול עם לבנון ו-11 קילומטרים מהגבול עם רצועת עזה.

קרא עוד:
[postim]

פרק מיוחד מוקדש לתיאור המצב הנפיץ בירושלים, שכמוהו לא היה זה עשר שנים ואשר עלול להוביל להפגנות, עימותים ומעשי טרור. "אפילו הפגנות שלוות יכולות להפוך לאלימות תוך רגע", נאמר בסעיף המזהיר את אזרחי ארה"ב מכל השתתפות פעילה בהפגנות. המסמך מדגיש למרות זאת כי "לא נראה שאזרחים אמריקנים מותקפים על רקע מוצאם".

בנוגע לשאר הערים הגדולות בארץ, קובעת מחלקת המדינה כי מצב הביטחון האישי בהם אינו שונה מהותית מערים גדולות אחרות בעולם. ערי הרשות הפלסטינית מסוכנות לביקור, למעט בית לחם ויריחו השקטות יותר.

משרד החוץ האמריקני מדגיש כי על המבקרים בישראל לפקוח עין ולעקוב היטב אחר ההתרחשויות והשינויים במצב הביטחוני ומציין כי הן ממשלת ישראל והן הרשות הפלסטינית עושות "מאמצים ניכרים" להפחתת האלימות ולשמירה על חיי האזרחים.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו