סוּס מוּכָן לְיוֹם מִלְחָמָה • הושלמו בהצלחה הניסויים במערכת 'שרביט קסמים'

המערכת המיועדת ליירוט טילים ורקטות בטווחים בינוניים, נחשבת למתקדמת גם לעומת 'כיפת ברזל' ו'חץ', אשר יחד אמורות לספק הגנה מלאה על שמי המדינה • בקרוב היא תימסר לחיל האוויר ובמהלך 2016 תוכרז מבצעית • וְלַה' הַתְּשׁוּעָה

מנהלת 'חומה', הפועלת במסגרת המנהל למחקר, פיתוח אמצעי לחימה ותשתית טכנולוגית (מפא"ת) במשרד הביטחון, יחד עם הסוכנות האמריקנית להגנה מפני טילים (MDA), השלימו הבוקר בהצלחה את סדרת הניסויים במערכת היירוט המתקדמת 'שרביט קסמים'.

הצלחת הניסוי היא אבן הדרך האחרונה בפיתוח המערכת, לקראת מסירתה לחיל האוויר והכרזתה כמבצעית במהלך שנת 2016. הניסוי בוצע בהובלת חברת רפאל משדה ניסויים בדרום הארץ.

קרא עוד:
[postim]

בניסויים נבחנה יכולת המערכת במספר תרחישים, אשר מדמים את האיומים שעמן מתוכננת המערכת להתמודד. במהלכם שוגרו טילי מטרה, אשר נתגלו על ידי מכ"ם ה-MMR. המכ"ם העביר את הנתונים אל מרכז ניהול הירי, שחישב את תכניות ההגנה נגדם. מיירטי 'שרביט קסמים' שוגרו בהצלחה, ביצעו את כל שלבי הטיסה והשמידו את המטרות כמתוכנן.

.הטיל המיירט של 'שרביט קסמים' (צילום: הרצל שפירא - פלאש 90)

לאחר שתיכנס לשימוש מבצעי תהווה המערכת שכבת הגנה בין מערכת 'חץ', אשר מגינה בשכבה העליונה מפני טילים לטווח ארוך, ובין מערכת 'כיפת ברזל', המגינה נגד רקטות בטווחים קצרים. 'שרביט קסמים' מתוכננת להתמודד עם מגוון איומים ובכל תנאי מזג אוויר.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו