הח"כים מתחרים: מי מוותר על העלאת השכר ומי תורם אותה לעמותות?

"רק לאחרונה פורסם דוח העוני וחשף בפנינו כמה משפחות עניות יש בישראל, לא נכון ולא ראוי להוסיף לשכרנו״, נימק השר אריה דרעי את ויתורו • ב'יש עתיד' התקבלה החלטה קולקטיבית לוותר על ההעלאה ובמרצ התקבלה החלטה שונה – לתרום את הסכום לארגונים אזרחיים

העיסוק הציבורי הנרחב בהעלאות החוזרות והנשנות בשכרם הגבוה של חברי הכנסת, גורם לרבים מהם לוותר על ההעלאה הצפויה בשכרם או לחלופין לקבל אותו ולתרום לעמותות אזרחיות.

אתמול אישרה מליאת הכנסת בקריאה שנייה ושלישית את הצעת החוק הקובעת כי חברי הכנסת יוכלו לוותר על קבלת חלק השכר הנובע מהעדכון השנתי של השכר. ההצעה היא יוזמה של מספר ח"כים אשר התנגדו להעלאת השכר השנתית, המנותקת ממצבם הכלכלי של האזרחים.

היום הודיעו כמה מחברי הכנסת כי פנו לחשב הכנסת בהודעה כי הם מוותרים על ההעלאה. בין המוותרים הוא יו"ר ש"ס, השר אריה דרעי, אשר הסביר כי "חברי הכנסת והשרים מרוויחים משכורות ראויות. רק לאחרונה פורסם דוח העוני וחשף בפנינו כמה משפחות עניות יש בישראל, לא נכון ולא ראוי להוסיף לשכרנו״.

קרא עוד:
[postim]

גם חברות הכנסת שלי יחימוביץ' ומרב מיכאלי ממפלגת העבודה מוותרות על ההעלאה. מדוע להשאיר את הכסף בקופת המדינה ולא להעבירו לאנשים הזקוקים לו באמת? הנה הנימוק המעניין של יחימוביץ': "לתרום זו צדקה, אך לסרב לקבל תוספת לא צודקת זה צדק. בהחלט אפשר לקיים את שניהם, אבל צדקה היא לא תחליף לצדק".

2386467638

ב'יש עתיד' התקבלה החלטה קולקטיבית בנושא, על פיה יוותרו כל 11 נציגי המפלגה בכנסת על ההעלאה. במרצ לעומת זאת התקבלה החלטה דווקא לקחת את הכסף, אך להשתמש בו למטרות הראויות בעיני חברי המפלגה: "השכר יועבר לשורה של גופי חברה אזרחית העוסקים בקידום שוויון זכויות, דו קיום, סביבה, נגישות וחיים בקהילה", מסר ח"כ אילן גילאון.

(צילום התמונה הראשית: נתי שוחט – פלאש 90)

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

לא כדי להתלהב שזה 40000 הם משלמים שליש למס שזה חוזר ישר לקופת המדינה, ומשכורת 19 אלף שקל זה לא משכורת הכי גבוהה במדינה.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו