הרצוג: "ישראל החזקה מפסידה בזירה הבינלאומית לנחישות וליוזמה הפלסטינית"

"בקרוב מאוד נקבל את החשבון הסופי בצורת הסכם, אותו יגבשו מדינות העולם בלעדינו ויכפו אותו עלינו. בדיוק כמו הסכם הגרעין האיראני – קרב חייו הכושל של נתניהו", אמר יו"ר האופוזיציה בתגובה להחלטת הפרלמנט היווני להכיר בקיומה של 'מדינת פלסטין' בגבולות 1967

"אבו מאזן ממשיך לעשות לביבי בית ספר – ואנחנו משלמים את המחיר", כך הגיב יו"ר האופוזיציה, יצחק הרצוג, להחלטתו ההצהרתית של הפרלמנט היווני להכיר בקיומה של 'מדינת פלסטין' בגבולות 1967.

"עוצמה של מדינה נמדדת ביכולתה לעצב את עתידה בעצמה, אבל ביבי מעדיף לתת לפלסטינים לקבוע את עתידנו, בעוד הוא בוהה בהם מהצד בחוסר אונים", תקף הרצוג. "אבו מאזן כבר שנים הולך ממדינה למדינה ומגייס אותן לתמיכה במהלכים נגד ישראל. אתמול הייתה זו יוון שהפכה למדינה ה-137 שמכירה במדינה הפלסטינית ורק ישראל מחרישה".

לדבריו, נתניהו ממשיך לדבוק בקיפאון המדיני ואת המחיר על ה'כלום' הזה, כולנו משלמים. "בקרוב מאוד נקבל את החשבון הסופי בצורת הסכם, אותו יגבשו מדינות העולם בלעדינו ויכפו אותו עלינו. בדיוק כמו הסכם הגרעין האיראני – קרב חייו הכושל של נתניהו".

קרא עוד:
[postim]

לתפיסתו של יו"ר האופוזיציה, ישראל צריכה להוביל ולא להיות מובלת. "מדינת ישראל החזקה מפסידה פעם אחר פעם בזירה הבינלאומית לנחישות וליוזמה הפלסטינית – ככה זה כשאין לך לא משרד חוץ שיכול לתפקד, לא הנהגה שרוצה לעשות שינוי ולא ראש ממשלה שיש לו האומץ לעמוד מול הקואליציה הימנית-קיצונית שלו ולהביא תקווה חדשה לעם ישראל".

הוא הוסיף כי "המציאות המזרח-תיכונית הנוכחית ייצרה הזדמנות בלתי רגילה לגיבוי ממדינות שכנות לנו למהלך מדיני ישיר. אפשר להיפרד מהפלסטינים בהסכם שאותו אנחנו נוביל ואפשר לחכות שהם ייפרדו מאתנו. המחיר של האפשרות השנייה יהיה גבוה בהרבה".

(צילום: יונתן זינדל – פלאש 90)

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו