מקלב במליאת הכנסת: "צריך ללמוד מיוסף הצדיק איך לצמצם פערים בין הרעב לשבע"…

הדברים נאמרו במהלך דיון בהצעה לסדר שהגיש ח"כ אורי מקלב, בעניין דו"ח טאוב המצביע על פער ההכנסות בישראל הכפול בהשוואה למדינות ה-OECD

"דו"ח טאוב מצביע על פערים גדולים מאוד בין רמת ההכנסה לבין סל. הדו"ח החמור אינו מדבר על עוני אלא על יוקר המחייה והפערים מכך שרמת ההכנסה לנפש נמוכה יותר מעלות ממוצעת של סל הצריכה. אלו הפערים האמתיים". כך אמר במליאת הכנסת ח"כ אורי מקלב, במסגרת הצעה לסדר היום שהגיש בעניין דו"ח טאוב שפורסם בימים האחרונים.

לפי הדו"ח, הפער בין רמת ההכנסה לשיעור ההוצאה לנפש בישראל כפול בהשוואה למדינות ה-OECD, לאחר שבשנים האחרונות התייקרה עלות הצריכה לנפש ב-21%, בעוד שיעור ההכנסה עלה ב-5% בלבד.

"פערים של עשרות אחוזים בין רמת ההכנסה לשיעור ההוצאה על מצרכי יסוד זו תוצאה של מדיניות כלכלית כושלת, אשר הולכת ומתרחבת גם במשפחות ששני ההורים עובדים", הוסיף ח"כ מקלב וציין כי "לא מדובר על דירות ששם הפערים גדולים עוד יותר והיכולת להגיע לדירה הפכה לחלום, אלא במחייה היומיומית. על הגורמים הרלוונטיים להתעשת ולקבוע מדיניות ברורה וממוקדת לפתרון הפערים ההולכים  ומתרחבים".

קרא עוד:
[postim]

"פרעה והחרטומים התקשו להסביר את הפערים בין הרעב לשובע שהיו בחלום עד שהגיע יוסף והציג להם את פתרון החלום והוסיף כי יש לעשות זאת במהירות", אמר ח"כ מקלב וציין כי "הפתרונות לפערים שעלו בדו"ח טאוב קיימים, רק שעל הגורמים הרלוונטיים ליישם אותם בהקדם".

מטעם הממשלה השיב לשאילתה סגן שר הרווחה, ח"כ משולם נהרי, שציין כי "למרות המשאבים הרבים שמושקעים לצמצום הפערים ולמרות השיפור שחל בשלוש השנים האחרונות בשיעור המשפחות העניות ובפערים בין ההכנסה להוצאה, הפערים שעדיין נותרו מחייבים נקיטת מדיניות משמעותית נוספת, הכוללת הגדרת יעדים לצמצום ממדי העוני לרמה של הממוצע בארצות ה-OECD, בפרט בקרב ילדים".

(צילום אילסוטרציה: נתי שוחט – פלאש 90)

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו