תמיר פרדו למחליפו בראשות המוסד: "התקרה שלי היא הרצפה שלך"

בטקס שנערך במטה המוסד, החליף יוסי כהן החליף את תמיר פרדו בראשות הארגון • רה"מ נתניהו: "האתגרים אינם ממתינים לך, הם נערמים יום יום, בעיקר בשטח" • ראש המוסד הנכנס: "הצניעות, היא סוד כוחו של המוסד והערובה להצלחתו גם בעתיד"

טקס חילופי ראש המוסד במעמד ראש הממשלה בנימין נתניהו, ראש המוסד היוצא תמיר פרדו, ראש המוסד הנכנס יוסי כהן, ראשי אגפים, לוחמים ועובדי הארגון, התקיים היום (ד') במטה המוסד.

ראש הממשלה בנימין נתניהו הודה לפרדו על פועלו למען ביטחון מדינת ישראל וציין כי "במלאכת הביטחון אין הפוגה. ישראל היא המדינה המאותגרת ביותר עלי אדמות, מבצר של דמוקרטיה ששוכן בלב אזור זרוע סכנות".

נתניהו אמר לבכירי המוסד: "אני גאה במבצעים הרבים שהובלתם. אני, כשבאתי לאשר אותם, לא תמיד אישרתי את כולם, את רובם המכריע אישרתי. ואם לא, זה לא היה רק משום שיקול הסכנה, אלא שאלת הערכיות מול הסיכון".

ראש הממשלה ציין את ההתקדמות הרבה שעושה המוסד כל הזמן ופנה אל כהן, וציין כי זה כיהן בשנתיים וחצי האחרונות כיועץ לביטחון לאומי, מה שאפשר לו להתרשם מהיכולות המגוונות של כהן. "אני משוכנע שאתה יכול להצעיד קדימה את המוסד, להגביה עוד יותר את העשייה ואת איכות הפעולה. האתגרים, אני חייב להגיד לך, אינם ממתינים לך כפי שאתה יודע, כפי שאתם בוודאי יודעים. הם נערמים יום יום, לא רק על השולחן, אלא בעיקר בשטח" הוסיף נתניהו.

קרא עוד:
[postim]

ראש המוסד היוצא תמיר פרדו הודה לעובדי המוסד ואמר כי לא בכדי, עשרות ארגונים עמיתים מרחבי העולם מבקשים את קרבתנו. לכהן אמר פרדו: "התקרה שלי היא הרצפה שלך. גם אתה התחלת כמוני, ברצפת הייצור, והמשכת עד תפקיד סגן ראש המוסד וראש מנהלת המבצעים. יותר מכך שמשת במשך שנתיים וחצי כראש המל"ל. יש לך את כל הנדרש לקחת את המוסד למחוזות חדשים, להגביה את הרף ולהתאימו למציאות החדשה, ההולכת ונרקמת מול עינינו. עלה והצלח!

ראש המוסד הנכנס יוסי כהן התייחס לאתגרים השונים של ישראל, וציין כי ביכולתם של אנשי המוסד "לבנות את הכוח ולגבש מענה הולם לאתגרים שציינתי. יוקרתו של המוסד בעולם הרחב מושתתת על מצוינות אנשיו ואיכות ביצועיו. אני מכיר אתכם ויודע שיש בכם ציונות, שליחות, חוכמה, קולגיאליות, וגם צניעות. זהו סוד כוחו של המוסד והערובה להצלחתו גם בעתיד".

כהן הודה לראש הממשלה על בחירתו, וברך את פרדו על עשייתו הרבה.

המוסד מסכם פעילות: סיכול יכולות הגרעין האיראניות ומאבק בהברחות נשק

פרדו, מסיים בימים אלה 45 שנים במערכת הביטחון, בהן למעלה מ-30 שנה בשירות המוסד ומתוכן 5 שנים כראש המוסד למודיעין ולתפקידים מיוחדים, בהם פעילות ענפה, שהצמיחה מבצעים נועזים והציבה את המוסד בקדמת הטכנולוגיה.

המוסד בפיקודו של תמיר פרדו שם דגש, בין היתר, על סיכול היכולות האיראניות בתחום הגרעין, סיכול פיגועים ותשתיות טרור ברחבי העולם, מאבק בהברחות נשק ואמצעי לחימה לארגוני טרור, יצירת וטיפוח קשרים עם מדינות שאינן מנהלות יחסים דיפלומטיים עם ישראל וייצור יכולות מודיעיניות חדשות לקהילת המודיעין בשלל נושאים.

כהן התגייס למוסד בשנת 1983, בתום שירותו הצבאי בנח"ל, בהיותו בן 22. עם גיוסו הגיע לקורס קצ"אים, אותו סיים בהצלחה, ומאז שימש כקצין איסוף באגף לגיוס סוכנים. בזכות מקצועיות רבה, כהן טיפס בסולם הדרגות בתוך האגף, עד שבשנת 2006 מונה לראש אגף לגיוס סוכנים – תפקיד אותו מילא בהצלחה רבה במשך 5 שנים.

במסגרת תפקידו כראש האגף זכה כהן בפרס ביטחון ישראל על פעילות פורצת דרך אשר תרמה רבות לביטחונה של מדינת ישראל. בשנת 2011 מונה כהן לתפקיד סגן ראש המוסד וראש מנהלת המבצעים של הארגון, והיום כאמור, שב לעמוד בראש הארגון.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו