עם כניסת השבת: המחבל מתל אביב חוסל בפשיטה על מקום מסתורו

נשאת מלחם ימ"ש נלכד במבנה בו הסתתר ביישוב הערבי ערערה שבוואדי ערה, סמוך למקום מגורי משפחתו • כאשר ניסה להימלט ואף לירות לעבר לוחמי השב"כ והימ"מ שבאו לעצרו, נורה ונהרג במקום • מספר תושבים מקומיים נעצרו בחשד שסייעו למחבל להסתתר

סוף מחבל למיתה: לאחר שבוע של מצוד נרחב, בו השתתפו כל גורמי הביטחון, אותר מקום מסתורו של המחבל נשאת מלחם ימ"ש, ביישוב הערבי ערערה שבוואדי ערה. הוא נורה ונהרג במהלך הפשיטה שביצעו לוחמי הכוחות המיוחדים על המקום.

ביום שישי בשעה 16:20, כ-10 דקות בלבד לפני כניסת השבת, הקיף כוח גדול של סוכני שב"כ ולוחמי הימ"מ את המבנה בו על פי המידע המודיעיני הסתתר המחבל. כשהבין שנחשף, ניסה להימלט ולאחר מכן אף ירה לעבר הלוחמים. הכוח השיב באש והרגו במקום.

כזכור, מלחם ביצע את פיגוע הירי הקטלני ברחוב דיזנגוף בתל אביב, בו נרצחו הקדושים אלון בקל ושמעון רוימי הי"ד ונפצעו שבעה בני אדם נוספים. בעת הימלטותו מהזירה, רצח גם את נהג המונית אמין שעבאן והשליך את גופתו בסמוך למלון מנדרין בצפון תל אביב.

קרא עוד:
[postim]

במשך שבוע תמים עמלו גורמי הביטחון לאתר את המרצח, שבדרך פלא הצליח להימלט מבלי להותיר עקבות. בתחילה התמקדו מאמצי החיפוש בתל אביב עצמה, בה הועסק המחבל כשליח חנות ירקות וכעובד שיפוצים במשך מספר שנים, אך באמצע השבוע הגיעו השב"כ והמשטרה למסקנה כי הוא נמלט בחזרה לאזור מגורי משפחתו – ואדי ערה.

בסוף השבוע פשטו כוחות גדולים על כפרי ואדי ערה, תחקרו תושבים ובדקו מקומות מסתור אפשריים. עם חיסולו של מלחם בשכונת אלדהראת שבכפר ערערה, נעצרו מספר תושבים מקומיים שעל פי החשד סייעו לו להסתתר.

המשטרה והשב"כ עדיין יידרשו לספק תשובות טובות לשורה של שאלות שמעוררות תמיהה רבה, אך על פרטי החקירה מוטל עדיין צו איסור הפרסום.

מפכ"ל המשטרה, רב-ניצב רוני אלשיך, אמר לאחר החיסול: "המשימה טרם הושלמה, משטרת ישראל ושירות הביטחון הכללי ימשיכו בנחישות ובשיטתיות לחשיפת כל המעורבים ולמיצוי הדין עמם".

(צילום: באסל עווידאת – פלאש 90)

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו