נשיא הפרלמנט האירופי: "אני מתנגד לסימון מוצרי ההתנחלויות"

מרטין שולץ אמר את הדברים לעמיתו הישראלי, יולי אדלשטיין, במסגרת ביקורו המדיני של יו"ר הכנסת באירופה • אדלשטיין: ״מחרימים באירופה יינות מרמת הגולן. אני מוכן למסור את הגולן. רק תגידו לי למי: לסוריה?! לדאע״ש?!"...

נשיא הפרלמנט האירופי, מרטין שולץ, הבהיר אמש ליו״ר הכנסת, יולי אדלשטיין, כי הוא מתנגד לסימון מוצרים מהשטחים, משום ש"זה יפגע בעיקר בפלסטינים שמשתכרים שם בכבוד״".

במפגש שקיימו במסגרת ביקורו של אדלשטיין בברלין, אמר יו"ר הכנסת לעמיתו האירופי כי ישראל תשרוד את סימון המוצרים, אך מי שלא ישרוד הן "אלפי משפחות פלסטיניות שעובדים כתף אל כתף עם חבריהם היהודים ומקיימים שם חיים משותפים. זה יפגע בכלכלתם, בחייהם, במשפחתם ויהרוס גם את זרעי השלום שמתקיימים באותם אזורי תעסוקה״.

קרא עוד:
[postim]

אדלשטיין הוסיף: ״מחרימים באירופה יינות מרמת הגולן. אני מוכן למסור את הגולן. רק תגידו לי למי? לסוריה? לדאע״ש?… מדינות ואישים באירופה לא יכולים לומר שהם מתנגדים לאנטישמיות ובאותה נשימה להיות אנטי ישראליים".

שולץ השיב כי ״אין ספק שקיומה של ישראל לעם היהודי בעולם הוא הדבר החשוב ביותר. יחסי גרמניה וישראל טובים, להבדיל מיחסי שבדיה ישראל, כפי שניתן לראות היום…". בעניין האנטישמיות באירופה אמר כי "האנטישמיות הגואה צריכה להדאיג את כל אירופה. יש הגירה רבה לאירופה ולגרמניה בעיקר והדבר הראשון שאנחנו צריכים להקנות להם זה חינוך נגד אנטישמיות״.

(צילום ארכיון: פלאש 90)

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו