הפיגוע בגבעת זאב: המחבל עקב אחרי הזוג, דקר את הגבר וניסה לברוח

אזרחים שהבחינו בפיגוע, החלו לרדוף אחר המחבל שהשליך סכין בדרך, השיגו אותו והשתלטו עליו. שוטרים מתחנת שפט שטיפלו באירוע אחר בסמוך, הוזעקו מיד והגיעו תוך זמן קצר מאד למקום ההשתלטות. הם אזקו את המחבל ועצרו אותו

מצבו של מנחם מענדל ריבקין, החרדי בן ה-35 שנפצע אמש בפיגוע הדקירה בכניסה ליישוב גבעת זאב, מוסיף הבוקר להיות קשה, אך התייצב לאחר ניתוח. הוא מאושפז ביחידה לטיפול נמרץ בבית החולים 'שערי צדק' בירושלים, כשהוא סובל מאיבוד דם רב, מורדם ומונשם.

הציבור נקרא להמשיך ולהעתיר בתפילה עבור רפואתו השלמה של מנחם מענדל בן חנה יהודית, בתוך שאר חולי ישראל.

המחבל, פלסטיני כבן 17.5 מהכפר ביר נבאלה הסמוך, הגיע כשהוא חמוש בסכינים לתחנת הדלק 'גבעונים' שבכביש 436, בכניסה לגבעת זאב מזרח. הוא זיהה זוג שהולך רגלי ומתקדם לכיוון התחנה, הלך אחריהם ובסמוך לחנות 'מנטה' שלף את הסכין, דקר פעמיים את הגבר בגבו ונמלט.

קרא עוד:
[postim]

אזרחים שהבחינו בפיגוע, החלו לרדוף אחר המחבל שהשליך סכין בדרך, השיגו אותו והשתלטו עליו. שוטרים מתחנת שפט שטיפלו באירוע אחר בסמוך, הוזעקו מיד והגיעו תוך זמן קצר מאד למקום ההשתלטות. הם אזקו את המחבל ועצרו אותו. על הכביש בסמוך לו, נמצאה סכין נוספת.

סגן מפקד מחוז ירושלים, תת-ניצב אבשלום פלד, שיבח את האזרחים על תושייתם: ״התגובה האמיצה של האזרחים הביאה ללכידת המחבל ומניעת פגיעה בחפים מפשע נוספים, הגעת השוטרים המהירה אפשרה את מעצרו".

המחבל הוא עבאדה אבו ראס, בנו של ד"ר עזיז אבו ראס, שהיה אחד מ-400 פעילי ארגון הטרור חמאס שגורשו על ידי ממשלת רבין ללבנון בשנת 1992 והוחזרו ליו"ש לאחר תקופת שהייה קצרה במחנה פליטים על הגבול.

(צילום: הדס פרוש – פלאש 90)

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו