פרשת הריגול מסתעפת: ארה"ב ובריטניה שאבו מידע בזמן אמת מפרויקט ה'חץ'

הגילוי בא בהמשך לחשיפה שהרעישה את מערכת הביטחון הישראלית, על כך שהאמריקנים והבריטים פיצחו במשותף את ההצפנה המיוחדת שבין מערך כלי הטייס הבלתי מאוישים של חיל האוויר לבסיסים שלהם

פרשת הריגול האלקטרוני שחשף המדליף האמריקני אדוארד סנואודן ביום שישי, רחבה יותר ממה שדווח בתחילה. ממסמכים חדשים ששחרר סנואודן עולה כי ארצות הברית ובריטניה עקבו אחר ניסויי פרויקט ה'חץ' הישראלי ושאבו ממנו מידע רגיש בזמן אמת.

מבסיס ההאזנה הצבאי הבריטי בהרי קפריסין, עקבו מומחי ה-NSA האמריקני ומקביליהם ב-GCHD הבריטי, אחר ביצועי הטיל הישראלי 'אנקור שחור' המדמה טילים בניסויי החץ שעורכת מנהלת 'חומה' במשרד הביטחון.

קרא עוד:
[postim]

הגילוי בא בהמשך לחשיפה שהרעישה את מערכת הביטחון הישראלית, על כך שהאמריקנים והבריטים פיצחו במשותף את ההצפנה המיוחדת שבין מערך כלי הטייס הבלתי מאוישים של חיל האוויר לבסיסים שלהם ובמשך שנים ארוכות עוקבים ורואים את מה שכלי הטייס משדרים למפעילים שלהם בבסיס.

678580601002092640360noהבסיס הסודי הבריטי בנקודה הגבוהה ביותר באי קפריסין

במסמכים שהפיץ סנואודן ביום שישי מתועד מבצע בשם ‘אנרכיסט’, שהחל עוד ב-1998 ומנוהל כאמור מבסיס צבאי בריטי בקפריסין. המבצע כולל פריצה למערכות צבאיות משוכללות של צבאות מצרים, טורקיה, איראן, סוריה ואפילו ארגון הטרור חיזבאללה, אך היעד העיקרי שלו היה ונותר ישראל.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו