צה"ל הטיל סגר על רמאללה בשל "התרעות לפיגועים ומקרים שלא פוענחו"

בעקבות הפיגוע אתמול במחסום ליד העיר, בו ירה שוטר פלסטיני ב-3 חיילי צה"ל • עד להודעה חדשה, אין יציאה מהעיר ורק תושביה מורשים להיכנס אליה • צה"ל: "יש במרחב כמה התראות לפיגועים"

לראשונה מאז תחילת גל הטרור ובצעד חסר תקדים בחומרתו כלפי עיר פלסטינית שלמה, הטיל צה"ל כתר על רמאללה וחסם את כל היציאות ממנה. רמאללה משמשת כבירת הרשות הפלסטינית ומקום מגוריו של היו"ר אבו מאזן. מספר תושביה כ-70,000-80,000.

סוכנות הידיעות הצרפתית AFP ציטטה גורם בכיר בדוברות צה"ל, שהסביר כי "בהתאם להערכות המצב בעקבות הפיגוע הירי אתמול בבית-אל, אמצעי ביטחון ננקטו באזור, ורק תושבי רמאללה מורשים להיכנס לעיר. המגבלות הללו חלות גם על אזרחים זרים".

לדברי הגורם, "לא מדובר בהחרמה אלא במתן מענה לאור הערכת המצב, בניסיון שלנו לתפוס מחבלים לפני שיצאו לפיגוע. אנחנו עושים את זה עכשיו כי יש במרחב כמה התראות לפיגועים".

קרא עוד:
[postim]

אתמול הגיע מחבל אל מחסום ליד רמאללה ופתח באש לעבר החיילים המוצבים בו. הוא הצליח לפצוע את אחד החיילים באורח בינוני-קשה, חייל נוסף באורח בינוני ושלישי באורח קל. החיילים ירו במחבל מיד והוא מת מפצעיו לאחר זמן קצר.

מחסום 'פוקוס' ממוקם צפונית-מזרחית לרמאללה ומשמש כיציאת VIP עבור בכירי הרשות הפלסטינית. המחבל, אמג’ד אל-סוכרי שמו, היה שוטר במשטרה הפלסטינית ומאבטחו האישי של ראש התביעה הכללית של הרשות הפלסטינית.

(צילום: פלאש 90)

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו