היהודים ממשיכים לנטוש את צרפת: כ-10,000 צפויים לעלות לארץ בשנה הקרובה

בנוסף: 3,000 מארה"ב, 7,000 עולים מרוסיה ו-7,000 מאוקראינה. כך נחשף בוועדת העלייה, הקליטה והתפוצות. יו"ר הוועדה אברהם נגוסה: זו משימה לאומית, וחלון הזדמנויות, ציוני, חברתי וכלכלי

אחרי שיא של 15 השנים האחרונות בעליה לארץ, עם למעלה מ-30 אלף עולים בשנה שעברה, צפויה השנה הקרובה לרשות גידול מבורך נוסף. 10,000 יהודים צפויים עולים לעלות מצרפת לבדה בשנה הקרובה, 3,000 מארה"ב, 7,000 עולים מרוסיה ו-7,000 מאוקראינה.

יו"ר וועדת העלייה, הקליטה והתפוצות, אמר היום (רביעי) כי "אנו עוקבים  אחר התגברות האנטישמיות באירופה, ובמקביל בהיערכות משרדי הממשלה לקליטת העולים. קליטתם היא משימה לאומית, וחלון הזדמנויות, ציוני, חברתי וכלכלי לעם היהודי, למדינת ישראל ולחברה הישראלית".

לדברי יורי קנר, נשיא הקונגרס היהודי-רוסי, רמת האנטישמיות ברוסיה נמוכה ונמצאת בירידה מתמדת, אך אנטישמיות מערכתית או תקשורתית תביא לגידול בעליה. לדבריו, אירועי האנטישמיות הגדולים נגרמים להופעות בתקשורת המקומית ע"י מפלגות לאומניות, שלהם השפעה לא-מעטה, לפני כשנתיים הוכה בחור ישיבה במוסקבה על רקע אנטישמי, אך במחוזות שונים ברוסיה מושתים עונשים על גילויי אנטישמיות. בשונה ממערב אירופה, היחסים ברוסיה בין הקהילות היהודית והמוסלמית טובים, בגלל הסובלנות המובנית של המוסלמים, חוץ מאשר בקווקז, דגסטאן וצ'צ'ניה. לדברי קנר, לכ-3% מתוך 14 מיליון תושבי מוסקבה, קרובי משפחה יהודיים, סבים או משפחה של בני הזוג.

קרא עוד:
[postim]

הרב פינחס גולדשמידט, נשיא ועידת רבני אירופה ורבה הראשי של מוסקבה, הוסיף כי "יהודי אירופה משולים לאדם על פסי רכבת, שמחד הרכבת של האיסלם הקיצוני ומאידך הריאקציה האנטי-דתית של אירופה הישנה. כיום, לאחר המתקפה האסלאמית בפריז, אירופה מבינה שהטרור האיסלמי הוא בעייתה-שלה ולא רק ישראלית. לדבריו, העולים הצפויים מצרפת הם בעיקר מהליבה של הקהילה, ועלייתם תחליש את הקהילה, ויש במקביל לחזקה בפעילות חינוכית, קהילתית וחברתית.

לדברי אריה גולדברג, מנהל מרכז רבני אירופה, רוב העולים מצרפת בשנה האחרונה הם אנשים מבוגרים, שהם כבר בעלי משפחות ודירות  בארץ – ולכן לא ניתן עדיין לדבר על נהירה לארץ. החסם העיקרי הוא כלכלי, קהילתי ותרבותי ואחריו המצב הביטחוני הקשה בארץ. אריאל דיפורטו, אחראית עליית-מצוקה בסוכנות היהודית השיבה לו כי הנתונים אינם נכונים. רק 21% מ-8,000 עולי צרפת השנה הם מבוגרים, ורובם המוחלט הם משפחות צעירות עם ילדים. לדבריה, נרשם גידול של 25% בעלייה מבלגיה, ומאירופה בכלל עלו בשנת 2015 כ-10,000 יהודים.

(צילום אילוסטרציה: סרג' אטל – פלאש 90)

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו